۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
جزئیات جبران خسارت سیلاب اخیر
وزیر اقتصاد اعلام کرد

جزئیات جبران خسارت سیلاب اخیر

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: در جلسه امروز هیات دولت مصوب شد تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان تخصیص پیدا کند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: بعد از بازدید رئیس جمهور از مناطق سیل زده در یکی از جلسات هیئت دولت به جبران‌های کوتاه مدت و بلند این بلایای طبیعی پرداخته شد. دسته اول تدابیر کوتاه مدت مربوط توسط وزارت کشور در حال انجام بوده و در تدابیر بلند مدت دولت به فکر جبران خسارت از دست رفته مردم بر آمد.

وزیر اقتصاد گفت: از آن جایی که از پارسال صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان تاسیس شده تا با ظرفیت شرکت‌های بیمه‌ای بتواند در حوادث طبیعی به جبران خسارات عموم مردم بر آید. در جلسه امروز هیات دولت مصوب شد تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق تخصیص پیدا کند.

خاندوزی می‌گوید: این مبلغ که به صندوق تخصیص یافت برای جبران خسارات احتمالی در آینده در نظر گرفته شده است. البته از پارسال مبالغ اندکی هم در صندوق وجود داشت که با همین رقم به دنبال جبران خسارت آسیب دیدگان سیل اخیر نیز بودیم.

خاندوزی گفت: طبق تکلیفی که مجلس شورای اسلامی بر عهده دولت قرار داده است این قرارداد به صورت الزامی برای همه مردم از طریق پرداخت قبوض برق و با همکاری توانیر در این صندوق سهیم شده و از مزایای آن بهره مند می‌شوند. بخش اعظم منابع این صندوق از طرف دولت و ۱۰ درصد هم از طرف مردم تامین می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت: احتیاجی به حضور فیزیکی در شرکت‌های بیمه‌ای برای عضویت در این صندوق نیست و افرادی خود منازل و اموال خود را در قبال حوادث بیمه کرده اند نیز می‌توانند از این مزایای استفاده کنند.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha