۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
بهترین لپ تاپ هایی که در سال 2020 عرضه شده اند
کرونا و استفاده موثر از لپ تاپ در سال 2020

بهترین لپ تاپ هایی که در سال 2020 عرضه شده اند

در دنیایی که فناوری و تکنولوژی حرف نخست رو می زند استفاده از لپ تاپ برای افراد مختلف (متخصصان کامپیوتر، دانشجویان، معلمان، پزشکان، خبرنگاران و...) همواره ضروری و مفید می باشد.

فاطمه محمدی پور؛ بازار - در دنیایی که فناوری و تکنولوژی حرف نخست رو می زند استفاده از لپ تاپبرای افراد مختلف (متخصصان کامپیوتر، دانشجویان، معلمان، پزشکان، خبرنگاران و...) همواره ضروری و مفید می باشد. خرید و فروش لپ تاپ در سال 2020 چهره‌ای متفاوت نسبت به سال‌های گذشته دارد زیرا جدا از این که همه اشخاص به این وسیله نیاز دارند، یک فرد شاغل هم حتما باید یک لپ تاپ و گوش هوشمند داشته باشد تا بتواند در شرایط کاری سال 2020 وظایف خود را به درستی انجام دهد. به ویژه اکنون که بحران ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده و اکثر این مشاغل روی به کار از راه دور و آنلاین آورده اند.

در این گزارش بهترین لپ تاپ هایی که در سال 2020 عرضه شده اند معرفی می شود.

Dell XPS 13

این لپ تاپ با طراحی جدید از یک نمایشگر ۱۳.۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد و از حاشیه‌های بسیار کمی نیز برخوردار است. نمایشگر این محصول به صورت کلی ۲ درصد کوچکتر از نمایشگری است که در مدل قبلی XPS 13 استفاده شده و صفحه کلید و ترک پد بزرگ‌تری نیز دارد. در بخش سخت‌افزار نیز شاهد استفاده از قطعات قدرتمندی هستیم. دل، لپ تاپ‌ جدید خود را به پردازنده نسل ده اینتل مجهز کرده که در سه مدل i3/i5/i7، تا ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD در دسترس کاربران قرار می گیرد. در بخش پورت‌ها شاهد استفاده از یک جفت USB-C تاندربولت ۳، یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسلات میکرو اس‌دی هستیم که پاسخ‌گوی اکثر نیازهای کاربران خواهد بود.

    Asus Rog Zephyrus G14

Asus ROG Zephyrus G14 یک لپ تاپ گیمینگ از شرکت خوشنام ایسوس است که قدرت بسیار بالایی را در یک محصول با ضخامت تنها ۱۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱.۵۸ کیلوگرم جای داده است و می‌توان آن را یکی از بهترین لپ تاپ های سال  2020 دانست. از مشخصه‌های جالب این دستگاه، استفاده از لولاهای ErgoLift است که باعث می‌شود حین باز بودن لپ تاپ، قسمت زیرین کمی از پایین فاصله داشته باشد؛ مسئله‌ای که می‌تواند به خندک کنندگی آن کمک شایانی کند.

در بخش سخت‌افزار، ایسوس دست بالا را دارد و از جدیدترین پردازنده‌ AMD با لیتوگرافی ۷ نانومتری،‌ به عنوان قلب تپنده این محصول استفاده کرده که از توان مصرفی بسیار پایینی برخوردار است و در عین حال، با بهره‌مندی از ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی X86، کیفیت و قدرت پردازشی آن‌ نیز بسیار بالاست و می‌توان در انجام بازی‌های روز و انجام کارهای مختلف روی آن‌ حساب کرد.

این محصول به ۳۲ گیگابایت رم با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز و ۱ ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 مجهز شده که در کنار یک گرافیک بسیار قدرتمند RTX 2060 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی، از عهده تمام فعالیت‌هایی که به آن محول می‌کنید به خوبی برمی‌آید و در انجام بازی‌های روز با اعمال تنظیمات بالا نیز شما را ناامید نخواهد کرد.

HP Elite Dragonfly

طراحی دو در یک این لپ‌تاپ یکی از جذاب ترین و خیره کننده ترین طراحی‌هایی است که تا به امروز برای یک لپ‌تاپ مشاهده کردیم. لبه‌های آن فوق العاده نازک و ضخامتی حدود ۰٫۶ اینچ دارند و یک لایه پوشش آبی رنگ روی آن قرار گرفته که جلوه خاصی به آن بخشیده است. هر چند Dragonfly از نظر وزنی فوق العاده سبک است اما بسیار قوی و مقاوم است. باید گفت جهت کمک به محیط زیست برای تولید آن از پلاستیک قابل بازیابی استفاده شده است.

این لپ‌تاپ زیبا از نظر کارایی و امکانات هم بسیار قوی است. صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی آن برای مشاهده فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فوق العاده است و در تست‌های ارزیابی رنگ و روشنایی تصویر، به امتیازات عالی دست پیدا کرده است. پردازشگر نسل هشتم اینتل این لپ‌تاپ قادر است تمام کارهای روزانه شما را بدون هیچ مشکلی انجام دهد و تایپ با صفحه کلید آن بسیار لذت بخش است.

Apple MacBook Pro

در جدیدترین نسل MacBook Pro طراحی کلاسیک مک‌بوک ارتقاء یافته و علاوه بر آن قطعات داخلی سیستم نیز قوی تر از قبل شده و چهار پورت تاندربولت ۳ به آن اضافه شده که قطعاً قادر به رفع نیاز بیشتر کاربران هستند.

مدل پایه MacBook Pro یک سیستم بسیار توانمند با نسل هشتم تراشه Core i۵ شرکت اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۱۲ گیگابایت هارد است که حتی می‌توانید آن را به تراشه ۱٫۷ گیگاهرتزی و ۲ ترابایت هارد ارتقاء دهید. تمام مدل‌ها دارای نوار لمسی مخصوص اپل هستند که بر اساس اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستید، تغییر می‌کند.

Google Pixelbook Go

این کروم بوک که قابلیت حمل بسیار خوبی دارد دارای طراحی ظریف و سبک وزنی است که وزن آن فقط کمی بیشتر از ۲ پوند است. همچنین چارچوب آن با پلاستیک پوشیده شده به نحوی که می‌توان آن را به آسانی در دست گرفت. علاوه بر آن صفحه کلید بسیار خوبی دارد که کار با آن بسیار راحت است.

Pixelbook Go از نظر مدت زمان حفظ شارژ باتری نیز قابل توجه است و در تست‌های صورت گرفته، شارژ باتری آن برای بیش از ۱۱ ساعت حفظ شد. در کنار این ویژگی‌ها عملکرد بسیار خوب، صفحه نمایش رنگی شفاف و صفحه لمسی ریسپانسیو آن از جمله خصوصیات آن است.

Lenovo ThinkPad X۱ Carbon

این لپ‌تاپ علاوه بر دارا بودن تمام خصوصیاتی که از یک لپ‌تاپ عالی انتظار می‌رود، دارای فریمی آلومینیومی، ظریف و براق است و برای افرادی که می‌خواهند آن را به محل کار یا مدرسه و دانشگاه ببرند، فوق العاده است.

در اطراف این لپ‌تاپ پورت‌های مختلفی وجود دارد از جمله دو پورت تاندربولت ۳، دو پورت USB ۳,۱ و یک پورت HDMI . همچنین این لپ‌تاپ دارای یکی از بهترین صفحه کلیدها و یک صفحه نمایش خیره کننده است.

ایسر اسپایر ای 15 (Acer Aspire E 15)

این لپ تاپ ارزان قیمت گل سر سبد بیشتر فروشگاه‌های کامپیوتر فروشی بزرگ جهان از جمله آمازون است. ایسر اسپایر ای 15 یک لپ تاپ دانشجویی کارآمد است ولی برای سایر افراد هم کارایی خوبی دارد؛ این محصول به عنوان یک لپ تاپ دانشجویی کاربرد آسانی هم دارد. انبوه بازخوردهای مثبت از طرف کاربران باعث شد که این لپ تاپ ارزان قیمت به مدت سه سال پشت سر هم عنوان پرفروشترین لپ تاپ بازار را به خودش اختصاص دهد. ایسر اسپایر ای 15 بازی‌های رده پایه را به راحتی اجرا می‌کند، عملکرد خوب و روانی دارد و می‌تواند با یک بار شارژ به مدت 12 ساعت فرامین شما را انجام دهد.

کد خبر: ۱۶٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha