۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
قیمت زمین شهرک های صنعتی گلستان با امکاناتش همخوانی ندارد
رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر:

قیمت زمین شهرک های صنعتی گلستان با امکاناتش همخوانی ندارد

گرگان- اردلان، رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر گفت: زیرساخت های شهرک صنعتی گلستان پایین تر از انتظار است در حالی که قیمت این زمین ها چند برابر است. 

شروین اردلان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت زمین در شهرک های صنعتی ۲ تا ۳ برابر قیمت زمین های اطراف منطقه که این با وجود ایجاد زیرساخت هایی مانند آب، برق و گاز و خدماتی مانند تصفیه خانه که جزو تعهدات شرکت شهرک های صنعتی گلستان است، قیمت زیادی به نظر نمی رسد.

رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر که بیش از یک دهه به عنوان تولید کننده در شهرک های صنعتی مشغول به فعالیت است،گفت: این شرکت زمین هایی از جهادکشاورزی، امور اراضی و یا منابع طبیعی گرفته و با آماده سازی زیر ساخت ها، هزینه این آباد سازی را از تولید کننده و صنعتگر می گیرد.

اردلان افزود: این اقدامات به این دلیل است که تولید کننده با خیال راحتی مشغول فعالیت شود و دغدغه مسائلی چون گاز، زیرساخت ها و جاده را نداشته باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه موقع خرید زمین های شهرک صنعتی گران تر است، افزود: طبیعی است تولید کننده حاضر است مبلغ گرانتری پرداخت کند اما منطقه صنعتی شرایط بهتری داشته باشد.

اردلان که در دو شهرک صنعتی از خدمات شرکت شهرک صنعتی کردکوی و شهرک صنعتی امام خمینی استفاده می کند، افزود: یکی از تعهدات شهرک های صنعتی وجود سیستم تصفیه فاضلاب در شهرک است.

وی ادامه داد: ما به عنوان صنایع براساس آلایندگی که داریم باید یک پیش تصفیه در کارخانه داشته باشیم و آب را از کانال هایی که شرکت شهرک ها تهیه و ساخته است به تصفیه خانه هدایت کنیم تا به شکل مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست برسد.

رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر تصریح کرد: شهرک صنعتی کردکوی و امام خمینی هیچ کدام از این موارد را ندارد و قرار است در آینده چنین پروژه ای ساخته شود.

وی افزود: کمبود آب و برق مشکلی مهمی است چرا که بسیاری از صنایع نیاز به آب و برق دارند و خیلی وقت ها باید آب ذخیره کنیم و آب وجود ندارد.

اردلان گفت: وقتی قراردادی با شرکت شهرک های صنعتی بین تولید کننده و شهرک بسته می شود می توان قسمتی از پول را به عنوان اقساط پرداخت کرد و هر کدام از اقساط که پرداخت نشود براساس روز شمار تولید کننده جریمه می شود و به هر دلیلی که در آن زمانی که تعهد شده است پروژه تولید کننده انجام نشود شرکت شهرک ها می تواند زمین را از تولیدکننده بگیرد و پول را به صورت اقساطی و بعد از سال ها به تولید کننده پرداخت کند.

این فعال اقتصادی گفت: به همین دلیل واحدهای تولیدی که فعالیت خود را شروع نکرده اند زمین را از حالت زمین بایر درآمده و به دنبال نفر سومی برای خرید زمین هستند. چرا که بسیار زودتر به پول خود می رسند.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha