۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
احداث ۳۲ هزار واحد مسکن برای مددجویان تا پایان سال
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

احداث ۳۲ هزار واحد مسکن برای مددجویان تا پایان سال

بختیاری، رئیس کمیته امداد از احداث ۳۲ هزار واحد مسکن تا پایان سال و تحویل به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش بازار، سیدمرتضی بختیاری، در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با تشریح فعالیت‌های حوزه مسکن کمیته امداد، افزود: امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن در قالب بودجه ۱۴۰۱ به کمیته امداد اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای مددجویان خبر داد و افزود: تخصیص این مبلغ انجام شده و در مراحل اجرایی پرداخت به مددجویان قرار دارد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه این نهاد برای خانه‌دار شدن تمام مددجویان روستایی فاقد مسکن یا بد مسکن طی ۲ سال آینده، اظهار کرد: ۳۶۰ هزار واحد مسکن در طرح ملی مسکن به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته که از این میزان ۱۲۰ هزار در روستاها و ۲۴۰ هزار واحد در شهرها ساخته خواهد شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۰ هزار نفر از مددجویان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) متعهد شده است ظرف ۳۰ ماه آنان را احداث و تحویل دهد.

وی به تفاهم‌نامه کمیته امداد با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن تا پایان سال اشاره کرد و گفت: اگر ساخت این تعداد تا پایان سال به انجام برسد، احداث ۱۰ هزار واحد مسکن جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: همچنین ۴۰ هزار واحد مسکن با همکاری بسیج سازندگی ساخته خواهد شد که برای این واحدها ۲۰۰ میلیون تومان وام از سوی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از برنامه این نهاد برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغلی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این فرصت‌های شغلی برای پنج دهک پایین جامعه راه‌اندازی می‌شود که ۲۵۰ هزار نفر از آنان غیر مددجو هستند.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha