۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
صادرات مرغ ایلام به کشور عراق آغاز شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات مرغ ایلام به کشور عراق آغاز شد

ایلام- احمدی، سرپرست دامپزشکی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های تولید مرغ در استان، گفت: صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده است.

یونس احمدی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: صادر کردن مرغ پدیده ای است که با استانداردهای بالا و بین‌المللی انجام می‌گیرد و شامل کشورهای محدودی در دنیاست و اینکه ما خوشبختانه به کمک تولیدکنندگان و مجموعه اداری استان توانستیم این کار را انجام دهیم بارقه امیدی در میان تولیدکنندگان مرغ گوشتی ایلام ایجاد کرده است.

وی گفت: در هفته گذشته با حمایت مسئولان ارشد استان و سازمان جهاد کشاورزی و همچنین مجموعه امنیتی و قضایی استان، خوشبختانه این زمینه فراهم شد که از استان ایلام به کشور عراق صادرات مرغ داشته باشیم که با مجوزهای دامپزشکی صورت گرفته است.

احمدی اضافه کرد:در استان ایلام تعداد ۳۸۴ واحد مرغداری گوشتی با تولید سالانه ۴۳ هزار تن گوشت مرغ فعال است،۵۰ درصد تولید استان به عنوان مازاد به استان‌های همجوار به صورت کشتاری و زنده ارسال می‌شود.

سرپرست دامپزشکی استان ایلام همچنین بیان کرد: یک محموله ۱۴ تنی جگر مرغ توسط نیروهای امنیتی و نظامی در مرز کشف و توسط بازرسان دامپزشکی مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت که مجوز لازم برای امحای و معدوم سازی این محموله توسط دامپزشکی استان صادر شده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha