۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
سهم ۳۰ میلیون مترمکعبی همدان از آب سد «تالوار» زنجان
استاندار همدان مطرح کرد:

سهم ۳۰ میلیون مترمکعبی همدان از آب سد «تالوار» زنجان

همدان - استاندار همدان با اشاره به اینکه سد تالوار ۱۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که ۳۰ میلیون متر مکعب سهم استان همدان است، گفت: ۱۰۰ میلیون متر مکعب از آب این سد برای زنجان و کردستان است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به همدان با اشاره به اینکه مردم دارالمجاهدین همدان در سفر برای ریاست جمهوری حماسه آفریدند، اظهار کرد: دولت سیزدهم برای گسترش عدالت و رفع تبعیض مسئولیت قبول کرده و مردم همراه و همسو با دولت هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دیدار چهره به چهره مردم با رئیس جمهور شور و نشاط ایجاد کرد، ادامه داد: یکی از دستاوردهای سفر این بود که رئیس جمهور و وزرا از نزدیک با مسائل و مشکلات استان آشنا شدند.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از روستای کردآباد، افزود: ۲۰۰ سیستم برای پاسخگویی به درخواست مردم طراحی شده بود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ۲۸ جلسه با موضوع بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اضافه کرد: ۴۰ هزار و ۶۵۶ تماس مردمی با مرکز سامد انجام شد که ۳۷ هزار و ۴۷۶ تماس ثبت شده و شماره ثبت برای فرد تماس گیرنده ارسال شده است.

۵۸ هزار و ۲۳۶ درخواست به صورت نامه و تماس ثبت شده است

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار و ۲۳۶ درخواست به صورت نامه و تماس ثبت شده است، بیان کرد: ۷۱ هزار و ۴۳۳ مورد مجموع کل نامه و تماس‌های مردمی بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از ۶ ماه قبل از سفر ریاست جمهوری بررسی‌ها در استان انجام شد و از فرمانداران خواستیم پروژه‌های نیمه تمام را در شهرستان‌های خود شناسایی کنند، ادامه داد: کاربرگی طراحی شد و همه اطلاعات پروژه‌ها در این کاربرگ قید شد.

وی با اشاره به اینکه مبنا این بود که پروژه‌های بالای ۵۰ درصد احصا شود که در مدت دو ماه انجام شد، افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات واجد شرایط دانسته شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای استان همدان تعریف شد، اضافه کرد: در نهایت ۱۷۹ طرح با بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به همدان در بخش آموزش و پرورش ۱۳ طرح مورد با ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار مورد تصویب قرار گرفت که موضوع تخریب و بازسازی، تکمیل مدارس و تکمیل استخر دانش آموزی، کانون‌های آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفت، عنوان کرد: در پایش و امنیت استان ۶۱ میلیارد تومان برای تجهیزات الکترونیکی مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی ۱۲ طرح با ۳۲۰ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت که شامل تکمیل بیمارستان اکباتان و تکمیل مرکز سرطان، بیمارستان رزن و ... می‌شود، ادامه داد: موارد وزارت کار سه طرح با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار شامل تکمیل مجموعه‌های ورزشی کارگران و تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی تصویب شد که شامل احیا و مرمت قنوات، ایجاد زیر ساخت مجمع گلخانه‌ای و ... می‌شود، افزود: در حوزه وزارت راه و شهرسازی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که مهمترین آن چهار خطه کردن محور همدان_علیصدر است.

۳۸۴ میلیارد تومان برای جهان آباد و تصفیه خانه فاضلاب شرکت شهرک‌های صنعتی تصویب شد

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۸۴ میلیارد تومان برای جهان آباد و تصفیه خانه فاضلاب شرکت شهرک‌های صنعتی و ... تصویب شد، اضافه کرد: در بخش وزارت علوم ۲۲ طرح با ۳۴۶ میلیارد تومان برای تکمیل دانشگاه بوعلی، دانشگاه صنعتی و ... مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد ۱۲ طرح با ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که شامل تکمیل یادمان سید جمال الدین و ... می‌شود، عنوان کرد: در حوزه انتظامی و شهرداری ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که خرید نردبان بلند آتش‌نشانی و تکمیل پروژه‌های انتظامی بخشی از پروژه‌های این بخش است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در بخش وزارت نیرو ۱۹ طرح با دو هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان تصویب شد، ادامه داد: در زمینه بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۵ میلیارد تومان اعتبار و در بخش معاونت زنان و امور خانواده ۲۳ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش محیط زیست یک طرح با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که شامل طرح تکمیل سامانه پایش آلودگی هوا می‌شود، افزود: تسهیلاتی برای فعالان در نظر گرفته شد که میزان این تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه صنعت، معدن و تجارت ۸۳ طرح، کشاورزی پنج طرح و صنایع دستی ۱۸ طرح برای دریافت تسهیلات دارند، اضافه کرد: در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات سفر ریاست جمهوری به استان همدان است و پیگیر اجرای مصوبات هستیم.

وی در ادامه به طرح جامع شهر همدان اشاره کرد و با بیان اینکه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر ایرداتی به طرح وارد کرده بودند، یادآور شد: طرح جامع در حال بازنگری است و بعد از تکمیل مراحل خود را طی می‌کند.

استاندار همدان در رابطه با انتقال آب از سد تالوار با اشاره به اینکه انتقال آب در همه جای دنیا وجود دارد، ادامه داد: اگر قرار است آب تالوار انتقال پیدا کند، این انتقال بین استان همدان، زنجان و کردستان است.

وی با اشاره به اینکه سد تالوار ۱۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که ۳۰ میلیون متر مکعب سهم استان همدان است، افزود: ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب برای زنجان و کردستان است و در صورتی که انتقال پیدا کند فقط برای همدان نیست و کبودراهنگ و فامنین و روستاها از آن بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر DE ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      اون سد تالوار در بیجار و خاک کردستانه چرا خبر درست نمیزارید و کمترین آب به خود کردستان میدن