۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید در کشور نیاز است
معاون ساخت و توسعه راه آهن:

ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید در کشور نیاز است

رشت- معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه های کشور گفت: ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد و به ۱۰ هزار کیلومتر خط جدید نیز نیاز داریم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، عباس خطیبی در دیدار با استاندار گیلان به اهمیت راه آهن گیلان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره و بهره برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی را برنامه بلند مدت توسعه راه آهن در کشور دانست و گفت:‌ در حال حاضر طول شبکه ریلی با احتساب خطوط اصلی و فرعی حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید است.

وی راه آهن گیلان را از پروژه های مهم ریلی ایران خواند و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون ، افزود: جهت تکمیل راه آهن رشت – کاسپین نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

استاندار گیلان نیز با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده ، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات برای اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود به صورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه شود.

اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، بیان کرد: وظیفه خود می دانم که جهت تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و پیمانکاران تمام تلاش خود را به کار ببندم.

وی تکمیل راه آهن در گیلان را اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور ، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی خواند و گفت: در اجرای پروژه ها ، توجه به تامین و پرداخت به موقع حقوق کارگران یک ضرورت است.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha