۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
صادرات برق برای اولین بار در پیک بار مصرف به ترکمنستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات برق برای اولین بار در پیک بار مصرف به ترکمنستان

ساری- موسوی، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: برای اولین بار توانستیم با تغییر آرایش و تقویت زیرساخت ها به جای واردکننده، به ترکمنستان در زمان پیک مصرف برق صادر کنیم.

کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تاکنون تابستان گرم سال جاری بدون خاموشی سپری شد، افزود: سال های قبل نیروگاه نکا به دلیل مشکل تامین آب نمی توانست به سقف تولید برسد و امسال مجبور شدیم یک سیستم آب شیرین کن در آن نصب مسئله کمبود آب را رفع کنیم.

وی با اظهار اینکه در سال جاری میزان تولید در نیروگاه ۱۸۰۰ مگاوات برق رسیده است، افزود: امسال در تولید با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی توانستیم برخی مسائل را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه انتقال در سال قبل به دلیل پرباری ترانسفورماتورهای قدرت دچار مشکل بودیم و ظرف چهار ماهگذشته هزار مگاولت آمپر در حوزه قدرت و ۵۰۰ مگاوولت آمپر در حوزه توزیع نصب کردیم و بزرگترین ترانسفورماتور قدرت یکپارچه کشور را در بابل راه اندازی کردیم.

موسوی تاکامی یادآور شد: این ترانسفورماتور عظیم ۲۳۰ تنی را در استان نصب کردیم و این دستگاه می تواند ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک را برق دار کند.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به این که پست مرکز استان دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است، گفت: ترانسفورماتور ۳۱۵ مگاواتی نیز وارد مدار شد و به تامین برق منطقه کمک کرده است.

وی افزود: یک پست کامل شامل ۹ فیدر ۶۳ خروجی به بهره برداری رسید که توانست محدوده ای از گلستان را برق دار کند.

وی با اشاره به این که تا قبل از عید از ترکمنستان برق وارد می کردیم، گفت: امسال با تغییر آرایش برای اولین بار توانستیم سطح ولتاژ را به سطح استاندارد برسانیم و ظرفیت صادرات ۱۰۰ مگاوات برق به این کشور را داریم.

موسوی گفت: برای اولین بار در زمان پیک به ترکمنستان برق دادیم و خود نیز در تامین برق دچار مشکل نشدیم.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بینظیر JP ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      استاد دکتر کوروش. عالی. افتخار میهن