۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
برآوردهای اولیه چند ۱۰۰میلیاردی خسارت سیل
مدیر کل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر اعلام کرد

برآوردهای اولیه چند ۱۰۰میلیاردی خسارت سیل

صادقی، مدیر کل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر درخصوص برآورد اولیه از میزان خسارت استان های درگیر سیل گفت: برآوردهای اولیه چند صد میلیارد خسارت را نشان می دهد.

به گزارش بازار، مدیر کل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر، ضمن بیان اینکه معمولا خسارات وارده، خسارات ثانویه هم هستند، گفت: این خسارات مدتی طول می کشد که به طور دقیق احصا بشود که قطعا بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنعت برق نسبت به تامین منابع و پشتیبانی های لازم از شرکت های توزیع نیروی برق خود، اقدام خواهد کرد، افزود: خسارت در رابطه با توزیع است که البته شبکه های انتقال و فوق توزیع هم، جداگانه خسارت هایی را دریافت کرده اند. بیشتر استان های جنوبی به شکل گسترده تری در معرض سیلاب قرار گرفتند که شامل استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و تا حدودی خوزستان و بوشهر می شود.

مسعود صادقی، اضافه کرد: کار کردن با برق، واجد یکسری ملاحظات و رعایت نکات ایمنی است، خصوصا زمانی که شبکه ها در معرض بحران های مختلف از جمله زلزله و سیل و ... قرار می گیرند. در جاهایی که آبگرفتگی هایی اتفاق می افتد، شبکه ها و تاسیسات که از فلز هستند مثل تابلوهای برق و پست های برق، باید از نزدیک شدن و لمس بدنه های فلزی خودداری شود.

وی گفت: بعضا پایه ها دچار نشست و سقوط می شوند که این موارد را بایستی با قید فوریت اطلاع رسانی کنند، خصوصا زمانی که منازل و اماکن کاری دچار آبگرفتگی می شود.

مدیر کل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر در پایان با اشاره به شماره ۱۲۱ که شماره اتفاقات عملیات برق هست، گفت: همکاران به شکل ۲۴ ساعته برای امدادرسانی در خدمت مردم هستند تا ضمن برقراری ایمنی در محل، توصیه های لازم را بکنند.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha