۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
گردشگری یزد به بافت تاریخی محدود نشود| لزوم افزایش شرکت‌های دانش بنیان در صنعت گردشگری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گردشگری یزد به بافت تاریخی محدود نشود| لزوم افزایش شرکت‌های دانش بنیان در صنعت گردشگری

یزد- زاده رحمانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری یزد نباید به بافت تاریخی محدود شود، بر لزوم تقویت گردشگری با تکیه بر مزیت‌های همه شهرستان‌ها تاکید کرد.

محمد زاده‌رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار، رونق صنعت گردشگری استان یزد را منوط به توجه به مزیت های همه شهرستان های استان در کنار توجه به شهر یزد و بافت تاریخی جهانی آن دانست.

وی بیان کرد: در صنعت گردشگری خدمات قابل توجه و زیرساخت هایی برای توریست سلامت، ژئوتورسیم، اکوتوریسم، توریست تاریخی و باستانی مورد نیاز است.

زاده‌رحمانی ادامه داد: خدمات اقتصادی برای توسعه گردشگری نیازمند توسعه همه جانبه است و ظرفیت‌هایی از جمله محصولات خرمایی و رمل های طبیعی در شهرستان بافق، کاریزها و باغ های مهریز، باغ های شهرستان تفت، بناهای تاریخی و اماکن متعدد قدیمی و بافت های سنتی در شهرستان های میبد و اردکان باید در رونق صنعت گردشگری استان دیده شوند.

غفلت از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های شهرستان ها به ویژه روستاهای استان غفلت شده است، ادامه داد: در راستای بهره برداری این مزیت ها در صنعت گردشگری وظایفی برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نظر گرفته و پررنگ دیده شده است.

وی افزود: از سوی دیگر برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها، باید زیرساخت های گردشگری نیز تقویت شود که مهمترین آن زیرساخت های حوزه حمل و نقل است.

زاده‌رحمانی ادامه داد: زیرساخت‌هایی در این سال‌ها در استان ایجاد شده اما باید توسعه یابد و زیرساخت های تکمیلی نیز ایجاد شود و در کنار آن برنامه ریزی برای افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت هایی که تاکنون در استان ایجاد شده، در سطح کلاس گردشگری دیده نشده است، بیان کرد: البته نسبت به سایر استان های واقع در مثلث گردشگری شرایط بدی نداریم اما در حداقل قرار داریم و باید رشد یافت.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام گردشگری استان یزد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه صنعت گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران با قاطعیت و حمایت استاندار در دستور کار است و فرش قرمز را جلوی سرمایه گذاران پهن کرده ایم.

وی افزود: خوشه گردشگری نیز به عنوان مکمل این صنعت در استان تشکیل شده تا این زنجیره ارزشمند را تکمیل کند اما باید توجه کرد که فعالان بخش گردشگری که به تنهایی موفق عمل کرده اند باید به صورت گروهی درآمده و این صنعت را تقویت کنند.

زاده رحمانی گفت: باید سرفصل‌هایی برای صنعت گردشگری استان تعریف شود و به سمت گردشگری دانش بنیان حرکت کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که گردشگران خود مشوق حضور سایر گردشگران در استان باشند.

وی ادامه داد: تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه گردشگری محدود است از اینرو با توجه به رویکرد سال جاری و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، باید نسبت به تقویت و حمایت از شرکت ها برای فعالیت در حوزه گردشگری اقدام شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha