۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
انسجام لازم برای تحقق نهضت ملی مسکن در بدنه وزارت راه و شهرسازی نیست
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

انسجام لازم برای تحقق نهضت ملی مسکن در بدنه وزارت راه و شهرسازی نیست

گرگان- ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اهتمام و انسجام لازم برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های مسکن سازی در بدنه وزارت راه و شهرسازی مشاهده نمی شود.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با وجود آنکه گزارش های متعددی از وزارت راه و شهرسازی در خصوص نهضت ملی مسکن ارائه شده اما در حوزه عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی وضعیت خوبی دیده نمی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: رویه فعلی وزارت خانه راه و شهرسازی بیانگر آن است که اهتمام، هماهنگی و انسجام لازم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در بدنه وزارتخانه وجود ندارد و با این رویکرد، چشم اندازها و وعده های دولت برای ساخت مسکن در حد شعار باقی خواهد ماند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن یکی از چالش‌های اساسی بخش مسکن بوده و شاهد نابسامانی در این حوزه هستیم.

ایری گفت: در این حوزه شاهد انفعال مشهودی هستیم، باید سازمان برنامه و بودجه و بانک‌ها را در این بخش همراه سازیم و در صورت نیاز از اساتید اقتصاد برای ارائه راهکار در زمینه تامین مالی ساخت حجم انبوه مسکن در سراسر کشور استفاده شود.

وی تاکید کرد: مشکلات مدیریتی نه تنها در حوزه ساخت مسکن بلکه در تمامی بخش های راه و شهرسازی کاملا محسوس است و کمیسیون عمران به هیچ عنوان این انفعال گسترده در بدنه وزارت راه و شهرسازی را تحمل نمی کند و در صورت استمرار این رویه از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      بنده بعنوان کارسناس فنی اداره راه و شهرسازی تایید می کنم چون تمامی مدیران غیر فنی و از ادارات حراستی تشریف اورده اند
    • روستا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      تاسقف خونه هانریزه سیل وزلزله ویران نکنه کوچه های باریک باعث تشدیدسیلاب بشه ومردم بمیرندازاجاره بها...انسجام نمیشه تازه بااین وجودهم نمیشه....حال مابدست وشماباحرفایتان وخبرهای خوشتان بدترش میکنید