۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
۳ راز از کنکور تجربی که نمی دانید! {از زبان رتبه ۶}

۳ راز از کنکور تجربی که نمی دانید! {از زبان رتبه ۶}

با فرا رسیدن پایه دوازدهم، استرس و فشار شرکت در کنکور سراسری نیز افزایش می یابد. عبور موفقیت آمیز از کنکور سراسری هدف و خواسته نهایی اکثر دانش آموزان این پایه می باشد.

بازار؛ گروه صنعت: با فرا رسیدن پایه دوازدهم، استرس و فشار شرکت در کنکور سراسری نیز افزایش می یابد. عبور موفقیت آمیز از کنکور سراسری هدف و خواسته نهایی اکثر دانش آموزان این پایه می باشد. موفقیت در کنکور نیز مانند هر مسئله دیگری، دردسرها و دشواری های خود را دارد که خوب است با شناخت و آگاهی، برنامه ریزی درسی و ... می توان از بروز این دردسرها پیشگیری کرد. در این گزارش به بیان ۳ راز از کنکور تجربی که نمی دانید از زبان رتبه ۶ کنکور تجربی خواهیم پرداخت تا هدایت کننده مسیر داوطلبان تجربی باشیم و به آن ها نشان دهیم با رعایت این سه نکته و تلاش مداوم، همیشه می توان در کنکور موفق بود. بنابراینف برای کسب اطلاعات کامل، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

روش های کاهش تعداد پاسخ های غلط

تلاش برای کاهش هر چه بیشتر پاسخ های غلط یکی از رازهای رتبه های برتر است. همانطور که می دانید کنکور سراسری دارای نمره منفی است و هر پاسخ غلط می تواند شما را چندین پله از آرزوهایتان دور کند. به همین دلیل در این بخش از گزارش به بررسی نحوه کاهش تعداد پاسخ های غلط در روز کنکور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سرعت و عجله در پاسخگویی ممنوع

مطالعه سریع سوالات سبب بی دقتی شده و احتمال پاسخگویی غلط را افزایش می دهد. گاه به علت سریع خواندن سوال، داوطلب متوجه فعل آخر سوال نشده و پاسخ غلطی را انتخاب می کند. در نتیجه حتما سوالات و گزینه ها را با دقت بخوانید و به افعالی چون: است، نیست، وجود دارد، وجود ندارد و ... توجه کنید.

در رابطه با تند خوانی سوالات، توجه داشته باشید که نباید خیلی تند و خیلی کند سوالات را بخوانید که هر دوی این حالت ها به شدت در موفقیت کنکور تاثیر گذار هستند. تند خوانی باعث بی دقتی می شود و کند خوانی سبب از دست رفتن زمان. سعی کنید نسبت به زمان بندی هر درس آگاه باشید. در کنکور قرار نیست به تمامی سوال ها پاسخ دهیم، بلکه برای موفقیت باید سوالاتی را که از درستی آن ها اطمینان داریم پاسخ دهیم.

صحیح وارد کردن پاسخ نهایی در دفترچه پاسخ

یکی از اشتباهات مکرر داوطلبان کنکور در درس های محاسباتی مانند فیزیک و ریاضی، اشتباه وارد کردن پاسخ نهایی در دفترچه پاسخ است. به عنوان مثال گاه پاسخ نهایی درس فیزیک ۳ می باشد که در گزینه ۲ قرار دارد ولی داوطلب به دلیل استرس و عجله زیاد گزینه ۳ را وارد می کند. یک روش خوب برای جلوگیری از اشتباه، خط کشیدن دور گزینه صحیح و پاسخ نهایی است. با این روش توجه بیشتری به پاسخ نهایی خواهید کرد.

نکته مهم: همراه با پاسخ گویی هر سوال، نتیجه نهایی را در دفترچه پاسخ وارد کنید و به شدت از وارد کردن به یکباره پاسخ ها در دفترچه پاسخ بپزهیزید. وارد کردن یکباره پاسخ ها باعث اشتباه و بی دقتی بیشتری می شود و ممکن است زمان پاسخگویی به اتمام برسد و نتوانید تمامی پاسخ ها را وارد کنید.

به یاد داشته باشید که چنانچه از پاسخ سوالی مطمئن هستید، علامت بزنید و نتیجه نهایی را وارد دفترچه کرده و از آن سوال بگذرید. چندین بار خواندن یک سوال و وسواس به خرج دادن سبب اتلاف وقت شما خواهد شد.

شک کردن بین دو گزینه در آزمون سراسری

در طول آزمون به دلیل فشار و استرس بالا، شک کردن بین دو گزینه بسیار مرسوم است و یکی از بزرگترین مشکلات کنکوری ها به حساب می آید. این مشکل را می توان با تمرین تست زنی و تسلط بر زمان حل کرد چرا که عموما به دلیل حواس پرتی و نگرانی از زمان این مشکل رخ می دهد. اگر بین دو سوال به صورت ۵۰-۵۰ شک دارید، بهتر است که پاسخ ندهید چرا که باعث افزایش تعداد غلط های شما می شود ولی اگر نسبت شک شما ۶۰-۴۰ است سعی کنید گزینه ای را که احتمال بیشتری به درست بودن آن می دهید انتخاب کنید.

با سوالات سخت نجنگید

یکی از اشتباهات متداول داوطلبان کنکور، کلنجار رفتن بیش از حد با سوالات سخت است. فراموش نکنید که در کنکور لازم نیست تمامی سوالات را پاسخ دهید و تنها باید به سوالاتی توجه کنید که از چگونگی حل آن ها مطمئن هستید. کنکور زمان مناسب برای حل سوالاتی که برای اولین بار با آن ها رو به رو شدید و یا پیش از آن نمونه ای از سوال را حل نکرده اید، نیست. تلاش برای حل سوالات سخت، علاوه بر اتلاف وقت سبب افزایش گزینه های اشتباه نیز خواهد شد.

روش‌های صحیح تست زنی برای موفقیت در کنکور تجربی

تست زنی یک مهارت است که یادگیری آن برای تمامی داوطلبانی که ممکن است با آزمون های چهار گزینه ای روبه رو شوند، الزامی است. علاوه بر تلاش و برنامه ریزی برای کنکور، لازم است بدانید سوالات هر درس را چگونه باید پاسخ داد. کنکور مانند آزمون های تشریحی و نهایی نیست و داوطلبان می بایست برای حل تست در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش کنند.

شرکت در آزمون های مشابه کنکور و حل سوالات کنکور سال های گذشته سبب می شود تا داوطلبان با سوالات مشابه آشنا شوند و تمرین و مرور این سوالات، سرعت خود را در پاسخ گویی افزایش دهند. همچنین داوطلبان با مطالعه صحیح، برنامه ریزی اصولی و فراگیری تکنیک های تست زنی در جلسه آزمون می توانند موفقیت خود را تضمین کنند. می توانید پیش از شروع به مطالعه برای کنکور سراسری با مرکز مشاوره کنکور مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید و از امکان مشاوره تخصصی کنکور سراسری بهره مند شوید. برای ارتباط با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره (۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹) تماس حاصل فرمایید .

یاد گیری تکنیک های تست زنی را جدی بگیرید چرا که مهارت شما را در پاسخ گویی به سوالات افزایش خواهند داد. فراموش نکنید که هیچ کس نمی تواند با ابداع تکنیک خاص، این ادعا را بکند که شما بدون مطالعه و تسلط بر مباحث می توانید تمامی سوالات را به طور صحیح پاسخ بدهید. این ادعا کذب بوده و سبب عدم موفقیت شما در کنکور خواهد شد.

۳ راز از کنکور تجربی که نمی دانید! {از زبان رتبه ۶}

کنترل استرس و مدیریت زمان

کنترل استرس یکی از مهمترین کارهایی است که در طول جلسه کنکور می بایست هر داوطلبی انجام دهد. استرس به راحتی باعث فراموشی سوالات می شود و تمرکز و دقت شما را کاهش می دهد و حتی ممکن است باعث پاسخ گویی اشتباه به سوالاتی شود که به راحتی می توانستید حل کنید. استرس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و منشا آن در هر فردی متفاوت باشد. گاه داوطلب با مشاهده تعداد سوالات پاسخ داده شده توسط نفر کناری خود در آزمون استرس می گیرد و گاه در مواجه با سوالات سخت. این عوامل باید پیش از آزمون توسط مشاوری مجرب مشخص گردد و ماه ها پیش از آزمون جهت کنترل آن تلاش کرد.

همچنین پیش از آزمون باید بر روی مهارت مدیریت زمان نیز تلاش کرد تا برای داوطلب مشخص گردد که برای پاسخ گویی به هر سوال چند دقیقه زمان دارد و از چه سوال هایی باید بگذرد و چه سوال هایی را باید حتما پاسخ دهد. با کمک مشاور می توان تمامی این مهارت ها را فرا گرفت و در نهایت به بهترین نتیجه در کنکور سراسری رسید. تماس با مشاوران تلفنی علاوه بر دسترس بودن همیشگی سبب جلوگیری از اتلاف وقت نیز می شود. داوطلبان گرامی می توانند از امکان مشاوره تلفنی کنکور سراسری مجموعه ایران تحصیل استفاده کرده و از یاری بهترین و مجرب ترین مشاوران کنکور بهره جویند.

سوالات متداول از کنکور تجربی

آیا امکان قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

خیر؛ قبولی در رشته پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور در هیچ دانشگاه و دانشکده ای در ایران امکان پذیر نیست.

نکات مهم برای قبولی در کنکور و امتحانات چیست؟

برای موفقیت در کنکور عوامل متعددی نقش دارد که یکی از مهمترین این عوامل برنامه ریزی درست است.

نکات اصلی کنکور در مدیریت زمان چیست؟

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کنکور، مدیریت زمان می باشد. با افزایش تمرکز و حذف حاشیه های مطالعه و تمرین و حل تست های زمان دار، می توان در مدیریت زمان تسلط یافت.

خلاصه مطلب

در این گزارش به بررسی ۳ راز از کنکور تجربی که نمی دانید از زبان رتبه ۶ کنکور تجربی پرداختیم. دانستن این نکات سبب می شود تا دانش آموزانی که در مرحله حساس کنکور سراسری قرار دارند، پیش از شروع به مطالعه کنکور شناخت بیشتری از روند کنکور داشته باشند و نگاهی باز تر به مطالعه و برنامه ریزی برای موفقیت بپردازند. همچنین پس از مطالعه این گزارش داوطلبان گرامی می توانند برای برنامه ریزی درسی با مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل تماس حاصل نمایند و نیز از امکان مشاوره تلفنی کنکور بهره مند گردند و به بهترین نتیجه ممکن در کنکور سراسری برسند. برای ارتباط با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره ( ۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹ ) تماس حاصل فرمایید .

ابزارک ۳ راز از کنکور تجربی که نمی دانید! {از زبان رتبه ۶} تصویر

کد خبر: ۱۶۵٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha