۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
هشدار نسبت به توقف تولید ۵ خودرو/ خط تولید پژو متوقف می شود
سرپرست مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد ایران:

هشدار نسبت به توقف تولید ۵ خودرو/ خط تولید پژو متوقف می شود

ساری- هاشمی، سرپرست مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد ایران با اشاره به ورود استاندارد به کیفیت خودروها گفت: تاکنون هشدار برای توقف تولید پنج نوع خودرو در کشور صادر شده است.

محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مردم از کیفیت خودرو رضایت ندارند، افزود: این درحالی که از آذرماه سال قبل سازمان ملی استاندارد به کیفیت خودروها ورود کرد و طی تیرماه توافقنامه ای با خودروسازان داشت که ملزم به رعایت استانداردها هستند و در غیر این صورت تولید متوقف می شود.

وی با اشاره به فرمان هفت ماده ای رئیس جمهور برای ارتقای کیفیت صنعت خودرو افزود: سازمان ملی استاندارد کیفیت و سلامت و ایمنی را پیگیری می کند.

وی با اظهار اینکه برخی از استانداردها اجباری است، گفت: باید مصرف کننده با اطمینان خاطر نسبت به مصرف تولیدات و کالاها اقدام کند.

هاشمی با عنوان اینکه محصولاتی که کیفیت ندارد باید متوقف شود، گفت: در صنایع خودروسازی تاکنون هشدار برای توقف تولید پنج خودرو صادر شد که تولید سه خودرو متوقف شده است و تولید پژو نیز تا چندماه آینده متوقف می شود.

سرپرست مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد با بیان این که سازمان صمت وعده تولید خودرو با کیفیت را داده است، گفت: جایگاه لگوی استاندارد در فرآیند صادرات و تولیدات کالاها باید ارتقاء یابد و در حوزه خرید و فروش و تجارت معتقد هستیم زمانی رفتار مصرف کننده تکرار می شود که نسبت به مرغوبیت و مطلوبیت یک کالا رضایت داشته باشد.

وی خواهان توجه به کیفیت و رضایت تولید محصولات شد و گفت: شرکت ها و واحدهای تولیدی می توانند با دریافت استانداردهای خاص برای اعتباربخشی کالاها در بازارهای مصرف و صادرات اقدام کنند.

هاشمی حضور مستمر در بازارهای صادراتی را نیازمند توجه به استاندارد دانست.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha