۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
استرالیا از ترس بحران داخلی صادرات ال‌ان‌جی را محدود می‌کند

استرالیا از ترس بحران داخلی صادرات ال‌ان‌جی را محدود می‌کند

یک نهاد نظارتی به دولت استرالیا هشدار داد برای جلوگیری از بحران عرضه داخلی صادرات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را محدود کند.

به گزارش بازار، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) برای نخستین بار از دولت خواسته است برای جلوگیری از وقوع بحران عرضه در بازارهای داخلی در سال ۲۰۲۳ صادرات ال‌ان‌جی را محدود کند و هشدار داد که این کشور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان سوخت در جهان ممکن است در سال آینده میلادی با کمبود و افزایش قیمت‌ سوخت روبه‌رو شود.

توصیه روز دوشنبه (دهم مردادماه) کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در حالی مطرح می‌شود که این کشور حتی در رقابت با قطر و ایالات متحده آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده ال‌ان‌جی در جهان، با مشکل عرضه داخلی روبه‌روست.

این توصیه در صورت اجرا می‌تواند بر عرضه و قیمت سوخت برای شماری از مصرف‌کنندگان جهان که پیش‌تر به‌دلیل تنش‌های مسکو - کی‌یف در بازار گاز طبیعی آسیب دیده‌اند، تأثیر بگذارد.

تولید گاز در میدان‌های فراساحلی استرالیا در جنوب شرقی این کشور که مدت‌هاست تقاضای این کشور را پاسخگو بوده در حال کاهش است و ظرفیت خط لوله برای انتقال گاز به سمت جنوب از جایی که صادرکنندگان ال‌ان‌جی حضور دارند، محدود شده است.

درخواست کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در قالب توصیه‌ای مبنی بر آغاز سازوکار تأمین نیازهای داخلی گاز استرالیا ازسوی دولت آمده است. این اقدام در سال ۲۰۱۷ تعریف شد و اکنون می‌توان از آن برای وادار کردن سه صادرکننده ال‌ان‌جی استرالیا به‌منظور هدایت گاز به سمت بازارهای داخلی با هدف جلوگیری از بحران عرضه محلی بهره برد.
این اقدام بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک ال‌ان‌جی به رهبری شرکت‌های شل، اورجین انرژی و سانتوس اثر منفی می‌گذارد، شرکت‌های پتروچاینا چین، کونوکوفیلیپس آمریکا، شرکت گاز کره جنوبی، پتروناس مالزی و توتال انرژی از شریکان آنها به‌شمار می‌آیند.

جینا کاس - گوتلیب، رئیس کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تازه‌ترین گزارش گاز ما نشان می‌دهد چشم‌انداز بازار گاز در استرالیا به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده است.

کمیسیون افزون بر هشدار کمبود عرضه داخلی گاز در سال ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد که به‌شدت صادرکنندگان ال‌ان‌جی را تشویق می کند تا عرضه خود را به بازار داخلی افزایش دهند.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha