۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
پیش بینی برداشت بیش از ۴۲۰ هزار تن شالی از مزارع گلستان
معاون جهادکشاورزی گلستان:

پیش بینی برداشت بیش از ۴۲۰ هزار تن شالی از مزارع گلستان

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از برداشت شالی در گلستان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴۲۰ هزار تن شالی از مزارع گلستان برداشت شود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از ۴۲۰ هزار تن شالی از مزارع گلستان برداشت شود، اظهار کرد: شرایط آب اراضی نسق به نسبت سال گذشته اوضاع بهتری داشت و همین باعث افزایش تولید برنج در استان شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان ضمن بیان اینکه ۳۰ درصد برنج کشت شده در گلستان از ارقام محلی طارم هاشمی، طارم سنگی و دم سیاه است، افزود: ۷۰ درصد ارقام برنج گلستان از نوع ندا، فجر و شیرودی است.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیرکشت برنج در سال گذشته ۷۵ هزار هکتار بوده است که تولید آن با توجه به خشکسالی سال گذشته و کاهش عملکرد به ۳۸۰ هزار تن بود .

عباسی ضمن اعلام این نکته که امسال سطح زیرکشت برنج ۶۷ هزار هکتار بوده، اضافه کرد: با توجه به شرایط مدیریت در تغذیه و آبیاری در سال جاری پیش بینی می شود بیش از ۴۲۰ هزار تن شالی از مرازع گلستان برداشت شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان، با وجود بیش از یکصد کارخانه شالیکوبی در استان به دلیل عدم استاندارد ادوات کارخانه ها توان تولید برنج در این منطقه کاهش می یابد.

عباسی یکی از عوامل این کاهش تولید را نقایص کارخانجات شالیکوبی گلستان، فرسودگی ادوات و ظرفیت کم دستگاه های خشک کن دانست و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد شالی گلستان به صورت مکانیزه برداشت می شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha