۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
افزایش ۲۵ درصدی برداشت میگوی صادراتی از مزارع استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۲۵ درصدی برداشت میگوی صادراتی از مزارع استان بوشهر

بوشهر- باستین معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش ۲۵ درصدی برداشت میگوی صادراتی در استان بوشهر خبر داد.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح‌های اشتغال زایی در حوزه دریایی مورد تاکید مدیریت ارشد استان بوشهر قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس از جمله طرح‌های موفق در حوزه آبزی‌پروری در سواحل استان بوشهر است و در کمترین زمان شاهد برگشت سرمایه آن خواهیم بود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون ظرفیت تولید ماهی در قفس استان بوشهر ۷ هزار تن است که تا سه سال آینده به ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

باستین تصریح کرد: میگو و ماهی سی‌باس از جمله اقلام صادراتی آبزیان استان هستند که سرمایه گذاری در این دو حوزه ارزش زیادی دارد.

وی از ذخیره سازی بچه میگو در ۳۸۰ مزرعه پرورش میگوی استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: بیش از ۵ هزار استخر پرورش میگوی استاندارد و با کیفیت در استان فعال است و انتظار داریم برداشت میگوی پرورشی استان رشد چشمگیری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش ۲۵ درصدی برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی برداشت شد و امسال بیش از ۳۵ هزار تن میگوی با کیفیت و صادراتی برداشت می‌شود.

باستین یادآور شد: حمایت از تولیدکنندگان میگو در راستای ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار است و علاوه بر آن در سال جاری چند سایت جدید نیز به متقاضیان واگذار می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha