۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
بودجه اشتغالزایی تخصیص نیافته است؛ مجلس نظارت می کند
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با بازار:

بودجه اشتغالزایی تخصیص نیافته است؛ مجلس نظارت می کند

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز بودجه اشتغالزایی که در بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید، آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره وضعیت اختصاص بودجه اشتغالزایی، گفت: یکی از معضلات اصلی کشور در حال حاضر بحث بیکاری است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان کرمانشاه در بخش بیکاری رتبه اول را در کشور دارد، ضمن اینکه بزرگترین مزیتها برای ایجاد اشتغال هم در کرمانشاه نهفته است.

وی ادامه داد: از جمله این مزیتها میتوان به منابع گازی،نفت، کشاورزی و ظرفیت مرزی اشاره کرد. با وجود این و با کمال تأسف چون مدت هاست به زیرساختهای کرمانشاه کمتر توجه میشود، همین مسئله باعث شده است که ما رتبه اول بیکاری را داشته باشیم.

حیدری اظهار داشت: در عین حال، کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه بسیار خوبی در تبصره ها و ردیفها برای اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال گذاشت که انتظار داریم دولت تمام قد با استفاده از این ظرفیتی که تصویب و تبدیل به قانون شده است، برای رفع بیکاری با اولویت استانهای کم برخوردار و استان های که بیشترین میزان بیکاری را دارند، اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون این مصوبه بودجه برای اشتغالزایی اجرایی نشده است. در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه هم مصوبات خوبی به تصویب رسید و بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوبات آن سفر با رویکرد زیربنایی و اشتغال بود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین قرار شد از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ بودجه نیز به صورت خاص تسهیلاتی در اختیار استان کرمانشاه برای رفع بیکاری اختصاص دهند.

حیدری گفت: هنوز بودجه اشتغالزایی که در بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید، آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است. ما به صورت مستمر از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری میکنیم و از ابزارهای نظارتی خود استفاده میکنیم تا این مصوبات به طور دقیق و کامل اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha