۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
روند قیمت طلا همچنان صعودی است
تحلیل بازار طلا؛

روند قیمت طلا همچنان صعودی است

قیمت طلا اصلاحی را طی حدود یک ماه اخیر نشان می‌دهد که ناشی از استراحت گاوها پس از ثبت بزرگترین جهش هفتگی طی نزدیک به پنج ماه اخیر است.

به گزارش بازار، قیمت طلا اصلاحی را طی حدود یک ماه اخیر نشان می‌دهد که ناشی از استراحت گاوها پس از ثبت بزرگترین جهش هفتگی طی نزدیک به پنج ماه اخیر است. علیرغم افت قیمت ۰.۲۵ درصدی طلا در صبح روز دوشنبه به وقت اروپا، این فلز گرانبها همچنان روند صعودی سه روزه در محدوده ۱۷۶۰ دلار را طی می کند.

ضررهای اخیر بازار جهانی طلا را می توان به توقف رشد شاخص دلار آمریکا در محدوده پایین ترین سطح یک ماهه و در طول یک روند نزولی چهار روزه مرتبط دانست. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) در زمان انتشار این گزارش، از پایین ترین سطح خود به ۱۰۵.۸۰ افزایش داشته است.

بازگشت مجدد دلار می تواند به احساسات منفی بازار در بحبوحه کشمکش های جدید آمریکا و چین بر سر تایوان مرتبط باشد. همچنین ممکن است آخرین اظهارات جنگ طلبانه نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس مانع از نزول دلار آمریکا شود. علاوه بر این، وضعیت محتاطانه شرایط بازار پس از انتشار حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه و شاخص های PMI چین در ماه جولای نیز احتمالاً بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

از سوی دیگر، "رکود فنی" ایالات متحده و اظهارات قبلی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، حاکی از آن است که بانک مرکزی ایالات متحده فعلا قصد افزایش تهاجمی نرخ بهره بانکی را در دستور کار خود ندارد. علاوه بر این، تثبیت پایان ماه شاخص دلار آمریکا نیز می تواند عامل بهبود قیمت طلا باشد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

روند قیمت طلا همچنان صعودی است

قیمت طلا از ۱۳ ژوئن بالاتر از خط مقاومت قبلی خود باقی مانده و علیرغم عقب نشینی اخیر، به سیگنال های حاصل از دو اندیکاتور MACD صعودی و خط RSI قدرتمندتر، همچنان خریداران را امیدوار نگه دارد؛ مگر اینکه قیمت به زیر خط مقاومت ۱۷۴۰ دلار که اکنون به کف حمایتی طلا تبدیل شده، کاهش یابد.

حتی اگر فروشندگان حمایت ۱۷۴۰ دلاری را بشکنند، یک خط روند صعودی یک هفته ای نزدیک به ۱۷۳۲ دلار، می تواند پیش از اینکه قیمت طلا را به پایین ترین سطح سالانه نزدیک به ۱۶۸۰ دلار برساند، موضوع کاهش بیشتر قیمت این فلز را به چالش بکشد.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha