۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
 ورود ماهی بی کیفیت از استان های همجوار | بازار ماهی در گلستان مدیریت نمی شود
پرورش دهنده ماهی خبرداد؛

ورود ماهی بی کیفیت از استان های همجوار | بازار ماهی در گلستان مدیریت نمی شود

گرگان- حسینی، پرورش دهنده ماهی گفت: بازار ماهی در گلستان مدیریت نمی شود و هر ساله شاهد ورود ماهی های بی کیفیت از استان های همجوار هستیم که لطمه بسیاری به پرورش دهندگان ماهی استان وارد می کند.

سید مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اصلی ترین معضلی که پرورش دهندگان ماهی با آن رو به رو هستند، عدم کنترل بازار است.

این پرورش دهنده ماهی قزل آلا، افزود: متاسفانه برای ورود و خروج بازار ماهی در گلستان نظارتی وجود ندارد و همیشه شاهد هستیم که ماهی بی کیفیت که اصولا از استخرهای چاه های عمیق در باغات و مزارع استان های دیگر پرورش یافته اند، وارد بازار گلستان می شوند.

وی ادامه داد: مردم نیز توانایی تشخیص ماهی با کیفیت و استاندارد را ندارند و با توجه به پایین بودن قیمت، اصولا برای خرید این ماهی ها اقدام می کنند و پرورش دهندگان ماهی که هزینه های بسیاری برای یک تولید با کیفیت دارند با خسران مواجه می شوند.

حسینی ادامه داد: بیشتر پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در گلستان به خاطر وجود این مشکلات به زنده فروشی ماهی برای استان مازندران روی آوردند که آن هم مشکلات و هزینه های بسیاری برای تولید کننده دارد.

این پرورش دهنده ماهی سردآبی گفت: ماهی که در استخرهای مزارع کشاورزی تولید می شود چون تعویض آب ندارند آمونیاک را به خود جذب می کند و بوی نامطبوع دارد.

وی افزود: عرضه ماهی بی کیفیت در بازار سبب شده که این محصول جایگاه خود را از دست بدهند در حالی که اگر مصرف کننده از ماهی با کیفیت استفاده کند علاقه و تمایل به سمت خرید این محصول نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha