۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
ذخایر ذرت دانه ای خوزستان نیاز کل کشور را تامین می کند/ مرغداران نگران نباشند
وزیر جهاد کشاورزی:

ذخایر ذرت دانه ای خوزستان نیاز کل کشور را تامین می کند/ مرغداران نگران نباشند

ماهشهر - وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخایر ذرت دانه ای خوزستان به حدی است که می تواند نیاز کل کشور را تامین کند و مرغداران در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان خوزستان و حضور در پایانه بندر امام خمینی اظهار کرد: امروز برای این منظور در استان خوزستان حضور یافتم تا از نزدیک با روند واردات و ذخیره سازی ذرت دانه ای که این روزها به دغدغه مرغداران کشور تبدیل شده است، آشنا شوم و در صورتی که مشکلی در این زمینه باشد، آن را رفع و رجوع کنم.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد آزادسازی و توزیع بسیار مناسب و فراوان ذرت دانه ای در بندر امام خمینی بودم و ذخایر ذرت دانه ای ما در خوزستان به گونه ای است که می تواند کل نیاز کشور را تامین کند و از این بابت متولیان مرغداری های کشور نگران این موضوع نباشند. 

خاوازی با اشاره به اینکه توزیع این ذرت های دانه ای باید تسریع شود، بیان کرد: ذخایر استراتژیک دانه های ذرت نیز کافی است و از این بابت نیز نگرانی نداریم ولی امیدوارم تا با سرعت بیشتری دانه ذرت را به تولیدکنندگان مرغ اعم از مرغ تخمگذار و گوشتی برسانند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خوزستان یکی از استان های مهم در زمینه تولید گندم در کشور است، بیان کرد: بهره برداران امسال حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن گندم در اختیار دولت خواهند گذاشت.

خاوازی، میزان پیش بینی تولید گندم برای سال جاری را ۱۴ میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: فکر می‌کنم به پایداری تولید گندم در کشور دست یافته ایم.

کد خبر: ۱۶٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha