۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
آسیب به ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان در اثر سیل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

آسیب به ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان در اثر سیل

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان بر اثر سیل آسیب دید که از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی بوده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به وقوع سیل طی روزهای گذشته در کشور اظهار داشت: استان اصفهان نیز از بارش های تند و سیل آسای چند روز گذشته بی نصیب نمانده و این موضوع باعث شده است که خسارت هایی هم وارد شود.

وی با اشاره به اینکه خسارت های وارده شده به ۱۸ شهرستان استان گزارش شده است، ابراز داشت: در حوزه راه به بیش از ۹۸ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در چند روز اخیر بر اثر سیل خسارت وارد شده است.

مدیرکل بحران استان اصفهان همچنین با اشاره به وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی استان در اثر سیل تصریح کرد: برآورد خسارت اولیه به این بخش در سطح استان اصفهان بیش از شش هزار میلیارد ریال بوده است.

خسارت به زنبورداران، واحدهای پرورش ماهی و واحدهای دام و طیور اصفهان
وی با بیان اینکه چهار هزار هکتار از اراضی زراعی و ۵۰ هکتار از باغات استان در اثر این سیل خسارت دیده اند، خاطرنشان کرد: البته در بخش دامداری هم خسارت هایی به فعالان این حوزه در سطح استان وارد شده است که مربوط به زنبورداران، واحدهای پرورش ماهی، واحدهای دام و طیور و غیره بوده است.

شیشه فروش عشایر استان اصفهان نیز از خسارت های سیل چند روز اخیر بی نصیب نبوده اند، گفت: بیش از ۲۱۳ کیلومتر از ایل راه های عشایری، یک هزار و ۲۲۰ راس دام و ۸۷۹ چادر عشایر استان اصفهان نیز در اثر سیل خسارت دیده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت های وارده شده به منازل شهری و روستایی استان اصفهان در اثر سیل افزود: برخی از معابر شهری و روستایی و همچنین شبکه آب روستاها نیز در اثر سیل دچار خسارت جدی شده است که ماموران بخش های مربوطه در حال بازسازی و بهسازی موارد خسارت دیده هستند.

آسیب به ۷۵۰ واحد مسکونی
مدیرکل بحران استان اصفهان از آسیب به ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان بر اثر سیل چند روز گذشته خبر داد و ادامه داد: از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی بوده است که تعدادی از آنها نیاز به بازسازی و تعدادی دیگر نیاز به تعمیرات دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموع خسارت های وارده شده در اثر استان به بخش های مختلف در اثر سیل چند روز اخیر بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: خوشبختانه رسانه ها نقش موثری برای آگاهی بخشی مردم در راستای کاهش خسارت های مالی و به خصوص جانی ایفا کردند که اگر فعالیت های رسانه ای و آگاهی بخشی مردم نبود احتمال افزایش خسارت نیز وجود داشت.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha