۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
ثبت کمک ها در سامانه وزارت کار شرط معافیت مالیاتی خیریه ها است
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

ثبت کمک ها در سامانه وزارت کار شرط معافیت مالیاتی خیریه ها است

بیرجند- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: هزینه های مؤسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می شود در صورت ثبت در سامانه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی از معافیتهای مالیاتی برخوردار خواهند شد.

به گزارش بازار، مهدی نباتی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت فعالیتهای اقتصادی استان و تبیین اقدامات حمایتی از مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا، در محل اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: همدلی و همراهی مردم شریف ایران جهت کمک به یکدیگر در آزمونهای مختلف و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشان از مردمی بودن و پایبندی به اهداف و آرمانهای آن دارد.

وی بیان کرد: ما هر روز ایثار و فداکاری تمامی بخشها خصوصاً بخش بهداشت و درمان را جهت مهار و پیشگیری از بیماری کرونا مشاهده می کنیم که با تمام توان و ظرفیتهای موجود به نقش آفرینی و خلق حماسه ای ماندگار می پردازند.

وی ادامه داد: یکی از بخشهای خصوصی که در شرایط کنونی با حمایتهای مالی  و عمومی به حمایت از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر از بیماری کرونا می پردازند، مؤسسات خیریه هستند.

نباتی با بیان اینکه هدف سازمان امور مالیاتی کشور نیز حمایت از تمامی فعالیتهای اقتصادی در تمامی بخشها است، متذکر شد: به موجب حکم بند «یک» تبصره «17» ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و همچنین نقش نظارتی سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص به موجب بند «ط» ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم، آن بخش از هزینه های مؤسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می شود، صرفاً در صورت ثبت در سامانه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی (به تفکیک کدملی فرد دریافت کننده حمایت) از معافیتهای مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: مسئولان این مؤسسات باید جهت برخورداری از معافیت مالیاتی، موارد ذکر شده را رعایت کنند و در صورت هرگونه ابهام و یا سئوال نیز با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ به صورت شبانه روزی تماس بگیرند.

کد خبر: ۱۶٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha