۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
نمک آمار غلط رسانه دولت بر زخم های بورس نیمه جان| بازار سهام قربانی می خواهد!
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

نمک آمار غلط رسانه دولت بر زخم های بورس نیمه جان| بازار سهام قربانی می خواهد!

عصاری کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر اساسی در رده های تصمیم گیری می تواند شرایط را به نفع سهامداران خرد برگرداند.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عصاری کارشناس و مدرس بازار سرمایه در خصوص بازار امروز بورس، نهم مرداد ماه اظهار داشت: امروز شاخص کل با حدود ۱۷ هزار واحد کاهش و شاخص هم وزن نیز حدود هفت هزار واحد کاهش به کار خود پایان دادند، ارزش معاملات نیز به حدود ۲.۸ هزار میلیارد تومان رسید که یک عدد بسیار پایین و غیرقابل قبول می باشد.

عصاری می گوید: تقریباً بازار از اواخر اردیبهشت ماه سیر نزولی به خود گرفته که این روال هنوز متوقف نشده است و تقریباً بازار به p/e های معقولی رسیده است ولی باز هم خریداری وجود ندارد.

نمک آمار غلط رسانه دولت بر زخم های بورس نیمه جان| بازار سهام قربانی می خواهد!

عصاری این روزهای بازار را به بازارهایی تشبیه می‌کند که فروشنده نقشی در قیمت گذاری ندارد و فقط خریدار است که با توجه به نقدینگی که دارد می‌تواند قیمت را تعیین کند و از طرفی حس عدم اطمینان و ترس در خریداران نیز وجود دارد یعنی خریدار با ریسک بسیار بالا می پذیرد جنسی را بخرد که احتمال ریزش آن وجود دارد.

ایجاد تغییرات اساسی به نفع سهامداران

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تحلیل خاصی از نظر کلاسیک برای بازار در این روزها وجود ندارد تأکید کرد: فقط قدرت خریدار و فروشنده است که تعیین کننده بازار می باشد و تغییر شرایط بازار صرفاً به دست سهام دولتی است که حدود ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده است و به نظر من شاید یک قربانی یا یک تغییر اساسی در رده های تصمیم گیری بتواند شرایط را به نفع سهامداران خرد برگرداند.

از همه بدتر آمار و اطلاعاتی است که برخی از روزنامه‌ها به غلط در اختیار دولتمردان قرار می‌دهند، به عنوان مثال می‌توان به گزارش روزنامه ایران درباره رشد ۱۹ درصدی در ۶ ماه گذشته بورس اشاره کرد که با شاخص کل سنجیده شده و این تراژدی بر آلام سهامداران می افزاید.

واکنش ها در پی آمار اشتباه

عصاری در انتها با توجه به اعتراضات سهامدارن که در شرف شکل گیری می باشد ابراز داشت: رفته رفته شاهد اعتراضات و واکنش های سهامداران خرد در فضای مجازی هستیم که طبیعتاً انباشت این اعتراضات می‌تواند پیامدهای بدی را به همراه داشته باشد و از همه بدتر آمار و اطلاعاتی است که برخی از روزنامه‌ها به غلط در اختیار دولتمردان قرار می‌دهند، به عنوان مثال می‌توان به گزارش روزنامه ایران درباره رشد ۱۹ درصدی در ۶ ماه گذشته بورس اشاره کرد که با شاخص کل سنجیده شده و این تراژدی بر آلام سهامداران می افزاید.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی کرمیان IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      روزنامای که رشد۱۶ درصدی برای بورس اعلام می کنه روزنامه نیست یک مزدور است
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      یه عده بالا فروختند ودنبال خرید در پایین ترین عدد هستند
    • توحید الیاسی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      دین اگر ندارید آزاده باشید ۱۰۰ میلیون پرتفوی بورسی بنده شده ۱۱میلیون تومان!! یعنی ۸۹ میلیون تومان سقوط سهام!!! یعنی سقوط ۸۹ درصدی ارزش سهام!! با مردم رو راست باشید