۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
۹ میلیون مددجو کم مصرف از پرداخت هزینه آب معاف می شوند
مدیر کل دفتر اقتصاد و تعرفه آبفای کشور:

۹ میلیون مددجو کم مصرف از پرداخت هزینه آب معاف می شوند

مدیر کل دفتر اقتصاد و تعرفه آبفای کشور گفت: ­رایگان شدن قبوض آب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد, مشروط به مصرف آب به میزان یک سوم الگوی هر منطقه است.

به گزارش بازار، شهرام حیدریان سامانی مدیر کل دفتر اقتصاد و تعرفه آبفای کشور، با اشاره این که بر اساس تفاهم صورت گرفته میان کمیته امداد و بهزیستی با آبفای کشور، مقرر شده بود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار مددجوی بهزیستی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد جهت بهره مندی از قانون رایگان شدن تعرفه آب، به شرکت‌های آب و فاضلاب استانی معرفی شوند، گفت: کدهای اشتراک معرفی شده به تایید نهایی رسیده و در سامانه ثبت شده است.

وی افزود: به محض این که مصرف این دسته از مشترکان به یک سوم الگوی منطقه؛ یعنی به میزان مشترکان کم مصرف برسد، به طور خودکار، رایگان می‌شوند.

حیدریان تصریح کرد: الگوی مصرف آب برای یک خانوار، به طور مثال در تهران ۱۴ متر مکعب، در سیستان و بلوچستان ۱۸ مترمکعب و در گیلان ۱۳ متر مکعب است که بین ۱۳ تا ۱۸ مترمکب در استان‌های مختلف، تفاوت دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که متوسط الگوی مصرف در کل کشور ۱۵ متر مکعب است، گفت: متوسط الگوی مصرف، ۱۵ هزار لیتر در ماه است که معادل ۱۰ هزار شیشه آب معدنی یک و نیم لیتری یا ۳۰ هزار شیشه آب معدنی نیم لیتری در طول یک ماه است. اگر مشترکی یک سوم این میزان؛ یعنی ۵ مترمکعب که معادل ۱۰ هزار شیشه آب معدنی نیم لیتری می‌شود را در طول یک ماه مصرف کند، کم مصرف خواهد بود.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه بهای قبوض «آب»، «برق» و «گاز» مشروط بر رعایت الگوی مصرف «معاف» هستند.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha