۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
بازبینی مدارک، مبانی قانونی، شرایط مبهم و امضاهای طلایی مجوزها
در نشست هیات مقررات زدایی تصویب شد

بازبینی مدارک، مبانی قانونی، شرایط مبهم و امضاهای طلایی مجوزها

دبیرخانه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مکلف شد، بعد از تصویب کاربرگ راهنمای دریافت مجوزها مجدداً شرایط مدارک زمان و هزینه صدور هر مجوز را از نظر مستندات و مبانی قانونی بازبینی کند.

به گزارش بازار، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در شصت و سومین نشست خود در ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ و به استناد قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن مصوب ۱۵/۱۱/ ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی تصمیماتی اتخاذ نمود.

استمرار اعتبار مصوبه ۴۲ هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار پیرامون ((اصلاح رویه صدور بیش از یک پروانه در یک پلاک ثبتی)) و موافقت با پیشنهاد شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حذف ۲ عنوان مجوز از مواردی بود که در شصت و سومین نشست هیات مقررات زدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این خصوص تصمیم گیری شد.

همچنین، حذف بند (۳) فصل اول ((ضوابط فنی بهداشتی کشتار، استحصال، بسته بندی و عرضه گوشت شترمرغ)) از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در این نشست بود که در خصوص آن تصمیم گیری شد. از دیگر مواردی که در شصت و سومین نشست هیات عالی مقررات زدایی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آن تصمیم گیری شد، موضوع بررسی مجوزهای مربوط به شهرداری تهران بود.

همچنین دبیرخانه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مکلف شد، بعد از تصویب کاربرگ راهنمای دریافت مجوزها مجدداً شرایط مدارک زمان و هزینه صدور هر مجوز را از نظر مستندات و مبانی قانونی شرایط مبهم و امضاهای طلایی بازبینی کند تا کاربرگ راهنمای دریافت مجوزها به صورت شفاف و منطبق با قانون در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری شود.

گفتنی است، مصوبه یادشده در تاریخ ۲۲/۴/ ۱۴۰۱ برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ گردید.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha