۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
تشدید سامانه مونسون در شمال و غرب هرمزگان وضعیت جوی را قرمز کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

تشدید سامانه مونسون در شمال و غرب هرمزگان وضعیت جوی را قرمز کرد

بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تداوم، گسترش و تشدید سامانه مونسون در شمال و غرب هرمزگان وضعیت جوی را قرمز کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده با بیان اینکه سازمان هواشناسی وضعیت جوی هرمزگان را تحت تاثیر پدیده مونسون ناپایدار اعلام کرد و گفت: برخلاف انتظار بعد از کاهش نسبی فعالیت روزهای قبل سامانه مونسونی امروز وضعیت جوی استان به حالت خطر و قرمز رسیده است.

حسن زاده مخاطرات استان را با توجه به بارندگی های شدید و سیلاب در استان های کرمان و فارس و بوشهر دوچندان دانست و افزود: هرچند امروز و فردا دو نقطه شمال و غرب هرمزگان بیشترین تاثیر از سامانه را خواهند داشت اما تمام شهرها و روستاهای ما حتا با وجود هوای آفتابی با خطر ورود سیلاب و روان آبها از مسیل روستاها و شهرهای همجوار مواجه هستند و لازم است هم استانی های عزیز در تمام نقاط همچنان نکات ایمنی را رعایت کنند.

حسن‌زاده تاکیدکرد: بارش‌ها در استان بصورت رگبارشدید، تندباد همراه با گرد و خاک همچنین صاعقه و تگرگ خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری پیش بینی وضعیت زرد دریایی در جزایر را با مواج شدن دریا به دلیل وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی اعلام و توصیه کرد: لازم است همچنان مردم در جزایر هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز و برای تردد شناورها به ویژه در بنادر غربی استان تمهیدات ایمنی را رعایت کنند.

حسن زاده لطف خداوند و همراهی مردم شریف استان را در گذر از وضعیت خطرناک فعلی مهم برشمرد و ادامه داد: خداروشکر از آغاز فعالیت سامانه در استان خسارت جانی و مصدومیت ناشی از آن نداشتیم و با تاکید و دستور مهندس دوستی استاندار هرمزگان تا عادی شدن وضعیت جوی استان و استان های همجوار تمام نیروهای امدادی، راهداری، تیم های فنی و خدماتی، مدیران استانی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران همچنان در حال آماده باش کامل هستند.

وی ضمن قدردانی از مردم فهیم استان تاکید کرد: در مناطق شهری و روستایی همچنان باید از قرارگرفتن در مسیر رودخانه های فصلی، مراتع، ارتفاعات خودداری کنیم و هنگام مشاهده نور صاعقه از قرارگرفتن در محوطه باز، کنار درختان، پنجره، وسایل برقی و گازی پرهیز نموده و مراقب خود و خانواده بویژه کودکان و سالمندان باشیم و خطر سیلاب و تندبادهای ناگهانی رو جدی بگیریم.

حسن زاده اظهارداشت: کشاورزان و دامداران برای نگهداری از مزارع، محصولات، احشام و دام خود تمهیداتی بیندیشند و رانندگان درسطح شهر یا مسیرهای برون شهری از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نموده و به محض شروع رگبار، صاعقه و تندباد در جای امن به دور از درختان و تیرهای برق توقف کنند.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha