۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
وزارت کشور با ساخت خانه‌های کوچک مقیاس مخالفت کند
رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

وزارت کشور با ساخت خانه‌های کوچک مقیاس مخالفت کند

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت مساکن ۳۵ متری موجب ترغیب جوانان به تشکیل زندگی های مجردی می شود که این مسئله، تبعات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برای ما به دنبال دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در واکنش به ارسال طرح خانه‌های کوچک مقیاس (۳۵ متری) از سوی شهرداری تهران به وزارت کشور، گفت: ما بارها اعلام کرده این که تصویب و اجرا این طرح به هیچ وجه به صلاح نیست و قطعا ساخت مساکن ۳۵ متری تبعات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

طرح تولید مسکن ۳۵ متری منطبق با فرهنگ و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشورمان نیست

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من طرح تولید مسکن ۳۵ متری در کلانشهری مانند تهران به هیچ وجه منطبق با فرهنگ و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشورمان نیست و قطعا این طرح کاملا در تناقض با سیاست های فرهنگی است.

وی گفت: طرح خانه‌های کوچک مقیاس مغایر با سیاست های شهرسازی و تولید مسکن در کلانشهری مانند تهران است، قطعا اجرای این طرح ترکیب جمعیتی خانواده ها را دستخوش تغییر خواهد کرد.

تولید مساکن ۳۵ متری موجب ترغیب جوانان به تشکیل زندگی های مجردی می شود

رضایی کوچی تصریح کرد: قطعا تولید مساکن ۳۵ متری موجب ترغیب جوانان به تشکیل زندگی های مجردی می شود که این مسئله، تبعات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برای ما به دنبال دارد. این موضوع واضح و مبرهن است که هیچ خانواده ای حتی کوچک ترین خانواده نمی پذیرد که در خانه ۳۵ متری زندگی کند، از این رو مسیر برای تجردگرایی جوانان فراهم می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: از طرف دیگر تولید مساکن ۳۵ متری با سیاست های افزایش جمعیت و فرزندآوری در تناقض است، حال تصور کنیم که یک زوج جوان حاضر به زندگی در این گونه مساکن شوند، اما قطعا همان زوج حاضر به فرزندآوری نخواهند بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت کشور باید با تولید مساکن ۳۵ متری مخالفت کند، البته دولت باید نسبت به تولید مسکن گسترده و انبوه اقدام کند، اما این مساکن باید متناسب با جمعیت خانواده های ایرانی باشد.

کد خبر: ۱۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha