۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
مزارع خورشیدی در مازندران و گلستان احداث می‌شود
در گفتگو با بازار؛

مزارع خورشیدی در مازندران و گلستان احداث می‌شود

ساری- موسوی تاکامی، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: مزارع خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در این استان‌ها احداث می‌شود.

کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که تولید برق از طرق مختلف از جمله نیروگاه های حرارتی و آبی انجام می شود، افزود: نیروگاه های تولید پراکنده و خورشیدی از دیگر منابع تولید انرژی به شمار می روند.

وی افزود: ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه کوچک پنج کیلووات ساعت برنامه ریزی شد که به خانواده های کم خانوار داده می شود تا از فروش برق آن بتوانند منبع درآمد کسب کنند.

وی با بیان این که این نیروگاه های کوچک و مزارع بادی نیروگاهی نیز از دیگر منابع تولید برق به شمار می روند، ادامه داد: هدف این است که بار پایه را با نیروگاه های بزرگ تامین کنیم و در مازندران طی چندسال آینده میزان مصرف برق به شش هزار مگاوات خواهد رسید که هزار و ۸۰۰ مگاوات آن از طریق نیروگاه های تولیدپراکنده تامین می شود.

موسوی با اشاره به تفاهمنامه صورت گرفته اظهار داشت: مزارع خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در مازندران و گلستان نصب می شود و خوشبختانه امسال توانستیم رکورد را بشکنیم و بیشترین میزان تولید برق پراکنده را در کشور داشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha