۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
ورق پانچ یا مشبک چیست؟ انواع، کاربردها و قیمت آن

ورق پانچ یا مشبک چیست؟ انواع، کاربردها و قیمت آن

ورق مشبک یا پانچ و کاربردهای وسیع آن در صنعت یکی از مباحث جالب توجه از نظر کارشناسان و کاربران این محصول به شمار می‌آید.

به گزارش بازار، ورق مشبک یا پانچ و کاربردهای وسیع آن در صنعت یکی از مباحث جالب توجه از نظر کارشناسان و کاربران این محصول به شمار می‌آید. تنوع محصولات این پدیده پرکاربرد و مفید صنعتی از یک‌سو و کیفیت آن از سوی دیگر باعث شده از این نوع ورق در موارد بسیار گوناگونی استفاده شود.

از صنایع نفت و پتروشیمی تا نمای ساختمان و از ساخت دستگاه سانتریفیوژ تا فیلتراسیون و بسیاری موارد دیگر، ورق‌های مشبک بسیر مفید و کاربردی هستند.

در این مطلب به معرفی نحوه تولید، قیمت، کاربردها و انواع ورق پانچ می‌پردازیم و از مصارف گوناگون آن با شما سخن می‌گوییم.

ورق پانچ: از تنوع تا کیفیت

پانچ (Punch) به‌معنای ایجاد سوراخ و مشبک نمودن ورق‌های فلزی است و در صنعت کاربرد وسیعی دارد. طیف محصولات این نوع ورق‌ها با متریال متنوع از استیل، آهن، آلومینیوم و ورق‌سیاه و گالوانیزه تشکیل می‌شود. این محصولات بسته به نوع کاربردی که دارند و نیز بنا بر سلیقه مشتریان سفارش دهنده در ضخامت‌های گوناگون و با اشکال هندسی متنوع تولید می‌شوند.

امروزه و با وجود دستگاه‌های مدرن برش صنعتی NC، CNC و لیزر، پروسه تولید انواع ورق پانچ در کمترین زمان و با دقت بالا صورت می‌گیرد. هم‌چنین تنوع اشکال هندسی پانچ نظیر دایره، مربع، مستطیل و لوزی با استفاده از دستگاه برش لیزری بسیار آسان صورت می‌گیرد.

از پرکاربردترین نمونه‌های پانچ می‌توان به انواع دایره‌ای این نوع ورق‌ها اشاره کرد که با شیوه دستی نیز تهیه می‌شود.

پانچ‌های شکاف‌دار دارای قابلیت تبادل هوا و وسایل نیز هستند و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌های دیگری از پانچ نیز با فرم‌های گشنیزی، لوزی، مربع و غیره، با کاربردهای متنوع بسیار کاربردی هستند.

با تنوع ورق‌های پانچ از نظر جنس آشنا شویم!

در تقسیم‌بندی این ملزومات از نظر متریال مصرفی برای ساخت ورق نیز مواد گوناگونی را می‌توان نام برد.

ورق استیل پانچ

انواع ورق‌های استیل با بیشترین استقبال در بازار روبرو هستند که دلیل آن مزایا و ویژگی‌های این ماده صنعتی و آلیاژ فوق‌العاده به‌شمار می‌آید. این فلز به‌دلیل مقاومت بالا در برابر اکسید شدن، خوردگی و ساییدگی و نیز نمای بسیار زیبا، از طرف مشتریان در شاخه‌های مختلف صنعت با استقبال بالایی روبروست. از جمله از ورق پانچ استیل در فیلتراسیون استفاده‌های وسیعی صورت می‌گیرد.

ورق پانچ گالوانیزه

ورق گالوانیزه مشبک نیز نمونه دیگری است که در نمای ساختمان بیشترین کاربرد را داراست. ساخت پاگرد، پوشش نرده، پل، صنعت نفت، پتروشیمی و گاز و بسیاری موارد دیگر نیز با استفاده از این نوع ورق صورت می‌گیرد.

ورق مشبک آهنی

ورق آهنی پانچ شده که اغلب به‌شکل دایره‌ای تهیه می‌شود با چشمه‌های نیم تا ۴۰ میل و ضخامت ۵/۰ میلی‌متری از نمونه‌های پرطرفدار این محصول به‌شمار می‌آید.

ورق روغنی

پانچ روغنی یا ورق سرد از دیگر نمونه‌های ورق مشبک است که به‌دلیل تولید توسط روش نورد سرد به این نام شناخته می‌شود. از کاربردهای این نوع ورق زیبا می‌توان به مصارف آن در تولید لوازم خانگی و صنعت خودروسازی اشاره کرد.

ورق پانچ رنگی

ورق مشبک رنگی نیز از محصولات کاربردی و بادوامی است که با داشتن تنوع و زیبایی خاص و پوشش رنگ الکترواستاتیک توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب نماید.

ورق پانچ سیاه

این محصول به روش نورد گرم تولید و با دارا بودن ظاهر مات در صنایع مختلف از ساختمان‌سازی تا صنعت عمران و خودروسازی کاربردهای مختلفی دارد.

ورق پانچ یا مشبک چیست؟ انواع، کاربردها و قیمت آن

ورق پانچ یا مشبک چیست؟ انواع، کاربردها و قیمت آن

چرا از ورق‌های مشبک در صنعت استفاده می‌شود؟

دلایل زیادی برای استفاده از ورق پانچ وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر خوردگی: تولید انواع ورق مشبک با استحکام بالا و ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر سایش و خوردگی، این محصولات را به تولیداتی محبوب و پرطرفدار در صنایع گوناگون تبدیل نموده است.

بهره‌مندی بالا از فرایند فیلترینگ: انواع ورق پانچ از مزیت فیلترینگ بالایی برخوردارند که کاربرد آنها را در بسیاری زمینه‌ها مفید و میسر نموده است.

قابلیت بازیافت در طبیعت: این روزها آلودگی محیط زیست به‌دلیل ورود مواد غیرقابل تجزیه و بازیافت به یکی از نگرانی‌های طرفداران محیط زیست تبدیل شده است. در این شرایط، کاربرد ورق پانچ به‌دلیل قابلیت بالای تجزیه مورد مناسبی است. بر این اساس می‌توان ورق‌های پانچ را پس از استفاده بازیابی نموده و از آلودگی محیط زیست توسط آنها پیشگیری نمود.

امکان اجرای سوراخ‌هایی با قطر دلخواه: انواع ورق مشبک را می‌توان با سوراخ‌هایی با قطرهای متنوع و در صورت لزوم اندازه‌ بسیار ریز پانچ نمود. این مزیت باعث شده کاربردهای این نوع ملزومات صنعتی نیز به طیف وسیعی گسترش یابد.

نصب آسان: انواع ورق‌های پانچ بسیار آسان و در زمان کوتاه نصب شده و از قابلیت بهره‌برداری وسیعی برخوردارند. به این ترتیب دارندگان و مجریان صنایع گوناگون به راحتی این پوشش‌های مشبک را نصب نموده و از مزایای کاربردی انها بهره‌مند می‌شوند.

امکان تعمیر و ترمیم: در صورت بروز هرگونه خرابی در ورق پانچ می‌توان آن را تعمیر و ترمیم نمود. این گزینه ورق‌های پانچ را به موردی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی تبدیل نموده است.

قیمت ورق پانچ

تولید و مصارف ورق‌های پانچ در سال‌های اخیر با استقبال بالایی از طرف شهروندان و اهالی صنعت در شاخه‌های مختلف روبرو بوده است.

علاوه بر مزایای کاربردی وسیع این نوع ورق‌های مشبک، قیمت ورق پانچ نیز از عوامل موثر در اقبال عمومی نسبت به آنهاست.

تنوع بالایی در مورد انواع ورق‌های پانچ وجود دارد که به آنها اشاره کردیم. بنابرین نوع جنس ورق، ضخامت آن و شرکت تولید کننده از عوامل کلیدی در تعیین قیمت ورق مشبک هستند.

خرید ورق پانچ و کاربردهای آن

خرید انواع ورق‌های پانچ در سال‌های اخیر از رونق بالایی برخوردار بوده و به‌شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

سایت مجموعه توری سید، عرضه کننده تنوع بالای تولیدات انواع ورق‌ پانچ است.

خرید این محصولات از مجموعه توری سید به‌دلیل راحتی و صرفه اقتصادی از طرف مشتریان و کاربران با اقبال بالایی روبرو شده است. مجموعه توری سید با سابقه چندین ساله در بازار شادآباد تهران، طیف وسیعی از انواع توری و ورق را بدون واسطه و به صورت مستقیم در اختیار شما قرار می‌دهد.

به‌این منظور علاوه بر حضور در فضای مجازی و اعلام نظر در سایت، جهت دریافت مشاوره‌های لازم، می‌تونید با شماره تلفن‌های زیر نیز در تماس باشید:

۰۲۱-۶۶۳۱۸۰۶۹

۰۲۱-۶۶۱۳۱۲۵۸

۰۲۱-۴۴۷۱۷۴۶۵

۰۲۱-۴۴۷۵۹۶۱۴

سایت مجموعه توری سید آماده دریافت نظرات و انتقادات سازنده شما در این زمینه است.

تولیدی ورق پانچ سید را در فضای مجازی به‌ آدرس اینترنتی tooriseyed.com جستجو کنید، بیابید و از مزایای خرید و پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوید.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha