۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
ایجاد منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا سبب عبور از بحران‌های اقتصادی می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایجاد منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا سبب عبور از بحران‌های اقتصادی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایجاد منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند پاسخی مناسب برای عبور از بحران های اقتصادی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، در خصوص نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده ای نزدیک، گفت: امروزه هم افزایی و همگرایی میان کشورهای منطقه برای خروج از فشارهای تحریمی و تهدیدی غربی ها و سلطه گران امری مهم محسوب می شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دشمنان و مخالفان ایران و دیگر کشورهای مستقل در قالب اتحادیه های اقتصادی و نظامی در منطقه شیطنت کرده و چالش ایجاد می کنند از این رو بسترسازی برای همکاری های جمعی امری مهم بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند پاسخی مناسب برای عبور از بحران های اقتصادی باشد، ادامه داد: به عبارتی کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی می توانند نیازهای خود را برطرف کرده و همچنین بر اساس استعداد و ظرفیت هایی که دارند به دیگر کشورهای عضو نیز کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه کشورهای عضو اوراسیا دارای توانمندی های خوبی در عرصه انرژی و غیره هستند، افزود: بنابراین با شکل گیری منطقه تجارت آزاد، اقتصادهای این کشورها مکمل همدیگر خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوران پساکرونا کشورهای منطقه نیاز بیشتری به همکاری های چندجانبه در حوزه اقتصادی دارند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال امروزه بحران امنیت غذایی یکی از موضوعاتی است که برای همه کشورها اهمیت یافته لذا با ایجاد منطقه تجارت آزاد میان کشورهای عضو مانند بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان می توان دغدغه های این حوزه را برطرف کرد.

کد خبر: ۱۶۵٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha