۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
 ۳۵ هزار قطعه نیروگاهی در نکا بومی سازی شده است
مدیرعامل نیروگاه نکا در گفتگو با بازار:

۳۵ هزار قطعه نیروگاهی در نکا بومی سازی شده است

نکا - مدیرعامل نیروگاه نکا با اشاره به برنامه های جهش تولید در این نیروگاه گفت: تاکنون با تکیه بر توان متخصصان داخلی ۳۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاهی را در این نیروگاه تولید و بومی سازی کردیم.

محسن نعمتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی برای تولید و تامین قطعات نیروگاهی وجود دارد، گفت: تاکنون با تکیه بر توان متخصصان داخلی و بومی ۳۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه بومی سازی شده است.

وی با اظهار اینکه از ظرفیت علمی و تخصصی متخصصان داخلی برای تولید و خودکفایی قطعات بهره گیری شده است، افزود: این مسئله در کاهش وابستگی به خارج و ارتقای توانمندی داخلی و حمایت از تولید ملی تاثیرگذار است.

نعمتی با بیان اینکه ظرف دو سال آینده با تکمیل واحد بخار و بلوک سیکل ترکیبی ظرفیت اسمی نیروگاه افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: ظرفیت موجود نیروگاه تا دو سال آینده به دو هزار و ۷۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل نیروگاه نکا با اشاره به اجرای طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی یادآور شد: با تکمیل این بلوک ۴۸۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه افزوده خواهد شد.

وی با عنوان اینکه رکورد تولید نیروگاه در تابستان گذشته شکسته شد، به افزایش ۴۲ مگاواتی توان تولید و صرفه جویی چهار هزار میلیارد ریالی اشاره و اضافه کرد: رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات تابستان گذشته در واحد یک بخاری نیروگاه شکسته شد.

نیروگاه نکا از بزرگترین نیروگاه های سیکل ترکیبی کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۱۶٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha