۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
۱۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در ایلام پرداخت شد
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

۱۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در ایلام پرداخت شد

ایلام- شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در سال جاری ۱۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در استان پرداخت شده است.

فرزاد شریفی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: میراث فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱ استان ایلام موفق شده در روند اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با ارائه تسهیلات به ۴۵ فعال حوزه صنایع‌دستی به مبلغ ۱۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با تحقق ۱۰۱ درصدی، رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این تسهیلات در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره تولید به فعالان این حوزه استان پرداخت شده است.

وی گفت: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی صنایع دستی دریافت می‌کنند به‌شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

شریفی عنوان کرد: با توجه به تقاضا و استقبال کشورهای منطقه و اروپایی از صنایع دستی، صدور این آثار تولیدی ارزآوری برای استان ایلام و کشور در پی خواهد داشت.

وی به تکمیل زنجیره تولید صنایع دستی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ رشته صنایع‌دستی در بیش از ۱۳۰ کارگاه آموزشی این استان به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha