۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
لزوم ایجاد روستا بازارها در خراسان جنوبی| حذف حلقه های واسط تولید تا مصرف
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

لزوم ایجاد روستا بازارها در خراسان جنوبی| حذف حلقه های واسط تولید تا مصرف

بیرجند- جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ایجاد روستا بازارها در استان می تواند به عنوان نقطه عمل تمرکزی برای ایجاد بازارهای هدف باشند که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

مهدی جعفری در گفت و گو با بازار با اشاره به نقش تعاونی های روستایی در معرفی و فروش محصولات روستایی، بیان کرد: با ایجاد و حمایت از تعاونی های روستایی علاوه بر کمک به حفظ جایگاه روستا می توان در توزیع، حمل و راه‌اندازی سامانه‌ها تا رسیدن به هدف نهایی توزیع یارانه ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه همچنین ایجاد روستا بازارها در استان می تواند به عنوان نقطه عمل تمرکزی برای ایجاد بازارهای هدف باشند، اظهار کرد: حلقه‌های واسطه از تولید تا مصرف باعث افزایش کاذب قیمت در کالاهای اساسی شده که حذف این موارد و جایگزینی سامانه‌ها دست این افراد سودجو را در بازار کوتاه می‌کند.

جعفری خواستار افزایش نظارت ها شد و اظهار کرد: اگرچه نظارت‌ها در حوزه بازاربا قوت درحال پیگیری است، اما باید در کنار مباحث نظارتی به بهسازی بازار و توزیع محصولات گام برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ورود افراد سودجو و فرصت طلب در بازار باعث عدم ایجاد توازن در بحث نظام عرضه و تقاضا و ایجاد قیمت کاذب در بازار می شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در امر پرورش شتر، بیان کرد: آزمایشگاه تخصصی بیماری های شتر کشور با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان در حال احداث بوده که بهره برداری از آن پنجره ای جدید از توسعه را به روی خراسان جنوبی باز می کند.

جعفری اظهار کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد برای ۱۰ درصد باقیمانده این پروژه، از محل متمم سفر رئیس جمهور ده میلیارد تومان در نظر گرفته شود تا ساختمان این آزمایشگاه تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

بنا به گفته وی، تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه تخصصی را تا زمان راه اندازی به طور کامل توسط سازمان دامپزشکی کشور تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha