۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
عملکرد دستگاه های اجرایی گلستان در طرح ملی مسکن قابل قبول نیست
استاندار گلستان:

عملکرد دستگاه های اجرایی گلستان در طرح ملی مسکن قابل قبول نیست

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی گلستان برای اختصاص زمین‌های مازاد به طرح نهضت ملی مسکن قابل قبول نیست.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها ساکن بوده و باید در حوزه روستایی تغییراتی در خصوص تعداد واحدهای اختصاص یافته به طرح ملی مسکن ایجاد شود.

استاندار گلستان ادامه داد: تحقق این امر نیازمند دریافت مجوز از شورای عالی مسکن بوده که دبیرخانه نهضت ملی مسکن باید هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ آن اقدام کند.

وی افزود: متاسفانه در استان گلستان با چالش بزرگی به نام کمبود زمین، برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن روبرو هستیم.

زنگانه با اشاره به سهم ۹۳ هزار واحدی گلستان در این طرح گفت: در حوزه تخصیص زمین در استان با مشکلات عظیمی روبرو بوده که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تامین آن اقدام شود.

استاندار گلستان بیان کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای اختصاص زمین‌های مازاد به طرح نهضت ملی مسکن اصلاً قابل قبول نیست.

زنگانه ادامه داد: چنانچه دستگاهی موظف به تخصیص زمین شود اما در مسیر انتقال و ثبت سند مانعی ایجاد کند، بدون هیچ تذکری، مدیر کل آن دستگاه عزل خواهد شد.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن از پروژه‌های اثرگذار دولت سیزدهم بوده و اجازه نمی دهیم عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها، این اقدام ارزشمند دولت را زیر سوال ببرد.

استاندار گلستان اظهار کرد: فرمانداران استان با بررسی دقیق ظرفیت‌های موجود هر شهرستان، زمین‌های مازاد هر اداره‌ دولتی را شناسایی کرده و برای الحاق آن به طرح نهضت ملی اقدام کنند.

زنگانه همچنین به تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: انتقال این واحدها که عموماً نیمه ساخت هستند به طرح نهضت ملی مسکن در اولویت قرار دارد و چنانچه این امر محقق شود، رشد قبال توجهی در شاخص احداث بنا خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha