۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
تصویب موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا| خرما در سفره روس‌ها
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تصویب موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا| خرما در سفره روس‌ها

بوشهر- رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از تصویب موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد و گفت: این مهم کمک بزرگی به صادرات خرمای استان به روسیه است.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت رطب در دشتستان اظهار داشت: برداشت رطب از دو سه هفته پیش آغاز شد و اکنون دشتستان آماده برداشت خرماست که تا دو هفته دیگر شروع خواهد شد.

وی افزود: راه‌اندازی میز خرما از برنامه‌هایی است که توسط فعالان حوزه خرما و تولیدکنندگان برنامه‌ریزی شده و امیدوارم نتایج خوبی برای نخلداران در بر داشته باشد.

لزوم‌ تشکیل زنجیره کامل خرما در دشتستان
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تشکیل زنجیره کامل خرما در دشتستان از تولید تا صنایع تبدیلی و بسته بندی سبب بهبود وضعیت معیشتی نخلداران می‌شود و امیدوارم سرمایه گذاران در این حوزه ورود کنند تا ما نیز حمایت کنیم.

رضایی با اشاره به توسعه شهرک صنعتی برازجان تصریح کرد: فاز دوم این شهرک در مرحله خرید زمین قرار دارد و با تلاش مدیر کل شهرک‌های صنعتی استان بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود و با این مهم ظرفیت شهرک صنعتی برازجان دو برابر می‌شود.

رایزنی برای صادرات خرمای استان بوشهر به روسیه
وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای صادرات خرما به روسیه ابراز داشت: در هفته گذشته، یک فوریت لایحه پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شد که کمک بزرگی به صادرات خرما خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر سال گذشته به مسکو و در ملاقاتی که با وزیر اقتصاد این اتحادیه داشتم، این موضوع مطرح شد و بنده برای دفاع از لایحه در مجلس ثبت نام کردم اما به علت انصراف مخالفان لایحه، فرصت صحبت نشد و در نهایت با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

اجرایی شدن و دائمی شدن موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا کمک بزرگی به صادرات خرماست

رضایی یادآور شد: بدون تردید اجرایی شدن و دائمی شدن این موافقتنامه موجبات توسعه صادرات و رونق کشاورزی بویژه برای نخلداران و تولیدکنندگان خرما می‌شود.

مذاکره موفقیت‌آمیز با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه برای صادرات خرما
رضایی تاکید کرد: با جناب صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در ارتباط با تسهیل صادرات خرما به روسیه صحبت کردم و بحمدالله گشایش‌های خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی از عرضه خرمای دشتستان در میادین و غرفه‌های شهرداری تهران خبر داد و افزود: با شهردار تهران در این زمینه رایزنی و توافق خوبی داشته‌ایم و شک ندارم کمک بزرگی به فروش خرمای نخلداران است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخلداران و تولیدکنندگان خرما در سرماو گرما به طور شبانه روزی فعالیت و تلاش می‌کنند و باید راهی برای فروش خرمای این عزیزان پیدا کنیم تا اسیر دلالان نشوند.

رضایی یادآور شد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای حمایت از نخلداران و تولیدکنندگان خرما بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

وی بیان کرد: خرمای دشتستان دارای کیفیت مطلوبی است و اگر صنایع بسته بندی و تبدیلی خرما در دشتستان فعال شود قطعا بخش زیادی از دغدغه نخلداران رفع می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وطنپرست US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      فقط منطقه آزاد از آذربایجان و ترکیه دور باشد ، دو کشور توهمی غیر قابل اعتماد