۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
تصویب ۱۷۹ طرح و پروژه رهاورد سفر رئیسی به همدان| محور علیصدر چهاربانده می‌شود
بازار گزارش می‌دهد؛

تصویب ۱۷۹ طرح و پروژه رهاورد سفر رئیسی به همدان| محور علیصدر چهاربانده می‌شود

همدان - سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان تأمین اعتبار ۱۷۹ پروژه نیمه‌تمام در سراسر استان را به همراه داشت که درمیان آنها اجرای طرح آبرسانی به همدان در کمتر از دو ماه آینده اولویت بود.

بازار؛ گروه استان‌ها: رئیس دولت سیزدهم صبح روز پنجشنبه ششم مردادماه همدان را مقصد سی‌‎اُمین سفر استانی خود قرارداد و به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت با استقبال نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار همدان و جمعی از مسئولان استانی وارد همدان شد.

سفر رئیس‌جمهور با حضور در شهرستان کبودرآهنگ و بازدید سرزده از پایگاه هوایی شهید نوژه و سپس دیدار با مردم کبودرآهنگ دنبال شد و وی پس‌ازآن در روستای «کردآباد» دیدار صمیمی با اهالی این منطقه داشت.

تصویب ۱۷۹ طرح و پروژه رهاورد سفر رئیسی به همدان| محور علیصدر چهاربانده می‌شود

رئیس‌جمهور در ادامه این سفر با مردم همدان در ورزشگاه شهید سلیمانی دیدار کرد ضمن اینکه دیدار با نخبگان، جلسه شورای اداری، دیدار با خانواده‌های شهدا و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور بود.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان همدان سفرکرده و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسائل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رئیس‌جمهور ارائه کردند.

مردم در انتظار تصمیماتی بودند تا موانع موجود در مسیر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهمی که ارتباط مستقیم با توسعه استان دارند، با توجه ویژه دولت و اختصاص اعتبار لازم رفع شود چراکه بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها یا وارد فاز اجرایی نشده‌اند یا این‌که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه و اعتبار موردنیاز، اجرای آن‌ها متوقف‌شده و نیمه‌تمام مانده‌اند

سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان همدان در شرایطی انجام شد که مردم در انتظار تصمیماتی بودند تا موانع موجود در مسیر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهمی که ارتباط مستقیم با توسعه استان دارند، با توجه ویژه دولت و اختصاص اعتبار لازم رفع شود چراکه بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها یا وارد فاز اجرایی نشده‌اند یا این‌که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه و اعتبار موردنیاز، اجرای آن‌ها متوقف‌شده و نیمه‌تمام مانده‌اند.

سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان تأمین اعتبار ۱۷۹ پروژه نیمه‌تمام در سراسر استان و رونمایی از سند مهندسی فرهنگی استان همدان را برای مردم این استان به همراه داشت و حضور اعضای کابینه سیزدهم در شهرستان‌ها و بررسی میدانی مسائل، چالش‌ها و نیازهای اصلی استان و پس‌ازآن تشکیل شورای اداری استان به‌منظور بررسی نهایی مسائل و اولویت‌ها و تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها، فرصتی را فراهم کرد تا آنچه موردنیاز استان برای توسعه در حوزه‌های مختلف است، در برنامه‌های دولت گنجانده شود.

تصویب ۱۷۹ طرح و پروژه رهاورد سفر رئیسی به همدان| محور علیصدر چهاربانده می‌شود

تأکید رئیس‌جمهور بر ظرفیت‌های موجود استان و لزوم رفع مشکلات و سروسامان دادن به امور مهمی چون مسئله آب نیز نشان داد که دولت به دنبال تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اصلی استان، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود و رفع موانع ریزودرشت توسعه در ابعاد مختلف است.

۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۵ طرح زیر بنایی، ۳۲ طرح اشتغال‌زایی، ۲۵ طرح بهداشتی، دو طرح صنعتی، سه طرح آب‌وخاک کشاورزی و پروژه آب‌رسانی به همدان در کمتر از دو ماه به تصویب رسید

این سفر با محوریت تعیین تکلیف پروژه‌های عقب‌افتاده و اعتبار دهی برای شروع طرح‌های مهم زیرساختی و عمرانی برای استان انجام گرفت که در همین خصوص معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اعلام کرد ۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۵ طرح زیر بنایی، ۳۲ طرح اشتغال‌زایی، ۲۵ طرح بهداشتی، دو طرح صنعتی، سه طرح آب‌وخاک کشاورزی و پروژه آب‌رسانی به همدان در کمتر از دو ماه به تصویب رسید.

ظاهر پورمجاهد بابیان اینکه در سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها قبل از سفر کارهای کارشناسی توسط متخصصان و صاحب‌نظران انجام‌شده و چالش‌ها و مسائل هر منطقه دسته‌بندی و بر اساس ظرفیت‌های هر استان و امکانات دولت برای تخصیص بودجه، تصمیم‌گیری می‌شود، عنوان کرد: در این سفر یک‌روزه با دیدار مردمی و حضور در چند جلسه نقاط ضعف که از ماه‌ها قبل شناسایی‌شده در جلسه شورای اداری به تصویب و در برخی موارد دستورات ویژه صادر می‌شود.

اعتبار دهی به محور علیصدر برای چهاربانده شدن این مسیر
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین‌ مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان همدان را می‌توان اتمام پروژه آب‌رسانی به همدان طی دو ماه آینده و اعتبار دهی به محور علیصدر برای چهاربانده شدن این مسیر دانست، گفت: همچنین پروژه‌های محرومیت‌زدایی، توسعه زیرساختی، احیای واحدهای صنعتی و رونق اقتصادی در شهرستان‌های استان مدنظر قرارگرفته است.

پورمجاهد از دیگر طرح‌های تصویب‌شده در این سفر را اعتبار دهی به پروژه کنارگذر غربی همدان که چندین سال عقب‌افتاده اعلام کرد و گفت: همچنین تخصیص یک هزار میلیارد تومان به توسعه کشاورزی استان نشان از اهمیت به این موضوع دارد.

تصویب ۱۷۹ طرح و پروژه رهاورد سفر رئیسی به همدان| محور علیصدر چهاربانده می‌شود

وی عنوان کرد: موضوع مهم دیگری که در این سفر مطرح شد اوقافی بودن زمین‌های شهر کبودرآهنگ است که رئیس‌جمهور تأکید کرد این مسئله حداقل طی مدت یک ماه به نتیجه برسد.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در استان همدان طی چهار سال
پورمجاهد بابیان اینکه رئیس‌جمهور در ادامه بابیان اینکه مشکل جدی در کمبود مسکن استان را شاهد هستیم، گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در استان همدان طی چهار سال پیش‌بینی‌شده است.

معاون استاندار همدان با یادآوری اینکه در این سفر نمایندگان مجلس و فرمانداران شهرستان‌ها درخواست توجه ویژه به مناطق خود را داشتند تا اعتبارات مناسبی را برای شهرستان خود دریافت کنند، گفت: مصوبات توسط استاندار همدان به مردم اعلام خواهد شد.

به‌هرحال سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان پایان یافت و حال مردم استان انتظار دارند پیگیری‌های بعد از سفر به‌گونه‌ای انجام شود که هر آنچه مصوب شده و در برنامه‌های دولت برای استان آمده است، در بازه زمانی خود محقق شود تا شاهد عبور استان از شرایط موجود و دستیابی به شرایط مطلوب‌تر و ارتقاء جایگاه استان باشیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha