۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
زنجان وارد باشگاه برگزار کنندگان نمایشگاه‌های خارجی در ایران شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

زنجان وارد باشگاه برگزار کنندگان نمایشگاه‌های خارجی در ایران شد

زنجان- قندیلی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: استان امسال وارد باشگاه برگزار کنندگان نمایشگاه‌های خارجی شد و پیش از این فقط چهار مرکز در ایران مجوز برگزاری نمایشگاه خارجی را داشتند.

سید رضا قندیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در بحث نمایشگاه در استان زنجان طی سال گذشته تلاش شد تا اقدامات متفاوتی نسبت به ادوار گذشته انجام شود،گفت: نمایشگاه کاسپین از سال ۸۲ در زنجان به بهره‌برداری رسید و فعالیت خود را آغاز کرد که در طول سال‌های فعالیت خود، فراز و نشیب‌های زیاد و متفاوتی داشته است.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه طی دو سال اخیر تلاش شده است چارچوب‌هایی برای صنعت نمایشگاهی استان زنجان پیاده‌سازی شود، تصریح کرد: به همین خاطر و در همین راستا مفاهیم جدیدی در این حوزه اضافه و دیدگاه‌های گذشته نیز در این عرصه اصلاح کرده و به آن بهبود ببخشیدیم. از طرفی اهتمام به تولید داخل استان و صادرات‌گرا شدن رویدادها را نیز در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان، با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر تلاش شده است تا برگزارکنندگان بنام نمایشگاهی ایران به زنجان دعوت شوند که این مهم چند مزیت برای استان زنجان داشت، ادامه داد: برگزارکنندگان بزرگ نمایشگاهی که دارای اعتبار ملی هستند، در مراکز کلان‌شهرها اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند و این یک مزیت برای زنجان به شمار می‌رود؛ چرا که دغدغه برگزاری نمایشگاه در مراکز کلان‌شهرها با مراکز شهرهایی که کلان‌شهر نیستند، متفاوت است.

قندیلی با بیان اینکه این شرکت‌ها غرفه‌داران ثابتی دارند که در این مراکز همراه بوده و این بدان معنی است که برگزارکننده توانسته است بازار مورد نظر را برای غرفه‌دار فراهم کند و این می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری را برای استان افزایش دهد، اظهار کرد: اگر با گروه‌های بزرگ نشست داشته باشیم و ارتباط برقرار کنیم، قطعاً طرف مقابل نیز انتظارات بزرگی از ما خواهد داشت، در نتیجه اتفاقات بزرگی نیز رقم خواهد خورد..

وی با بیان اینکه هر چند این اقدام به بازدیدکنندگان نمایشگاهی نیز بازمی‌گردد و وقتی غرفه‌دار خروجی لازم را از نمایشگاه نمی‌گیرد، ترجیح می‌دهد که در سایر استان‌ها به عرضه محصولات خود در قالب نمایشگاه اقدام کند، اضافه کرد: این معضل در گذشته به واسطه عملکرد نمایشگاه کاسپین بوده است که سال گذشته این رویه را تغییر دادیم و برگزارکننده بزرگ و غرفه‌دار مطرح کشوری را به زنجان آوردیم تا عرصه رقابت داغ‌تر شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان، با یادآوری اینکه استان زنجان امسال وارد باشگاه برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارجی ایران شد، تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این فقط چهار مرکز نمایشگاهی در ایران مجوز برگزاری نمایشگاه خارجی را داشتند که شامل تهران، مشهد، اصفهان و میاندوآب بوده و بسیاری از شهرهای بزرگ از چنین امتیازی برخوردار نیستند و زنجان به عنوان پنجمین شهر از این ظرفیت ارزشمند برخوردار شد. معتقدیم وجود نمایشگاه کاسپین در زنجان یک فرصت ارزشمند برای استان به شمار رفته و باید از این ظرفیت و مزیت استفاده کرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha