۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
افزایش قیمت نفت در پی ناامیدی از افزایش عرضه اوپک پلاس

افزایش قیمت نفت در پی ناامیدی از افزایش عرضه اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز جمعه اروپا در پی کاهش امیدها از افزایش عرضه نفت با توجه به نشست هفته آینده اوپک پلاس، افزایش یافت.

به گزارش بازار، بهای معاملات آتی نفت برنت در آخرین روز معاملاتی هفته، جمعه، با ۲.۸۹ دلار افزایش به ۱۱۰.۰۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳.۴ درصد افزایش به ۹۹ دلار و ۶۷ سنت رسید.

کاهش ارزش دلار و افزایش معاملات سهام سهام سبب حمایت از قیمت نفت در روز جمعه شده است. کاهش ارزش دلار، نفت را برای خریداران با ارزهای دیگر جذاب تر می‌کند.

خریداران سهام جهانی که اغلب همگام با قیمت نفت حرکت می کند، امیدوارند انقباض پولی ایالات متحده، سختگیرانه نباشد.

این در حالی است که یک محرک کلیدی، نشست بعدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه، موسوم به اوپک پلاس، در ۳ اوت است که بر میزان عرضه نفت و در پی آن قیمت معاملات نفت تاثر مستقیم خواهد گذاشت.

به گفته منابع اوپک پلاس، این گروه در نظر دارد تولید نفت خود را برای ماه سپتامبر بدون تغییر نگه دارد و دو منبع اوپک پلاس گفتند که افزایش اندکی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تصمیم برای عدم افزایش تولید پس از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی در ماه جاری به امید دستیابی به توافقی برای باز کردن شیرها، ایالات متحده را ناامید کرده است.

با این حال، تحلیلگران گفتند که افزایش عرضه برای اوپک پلاس دشوار خواهد بود، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان در حال حاضر برای رسیدن به سهمیه های تولید با مشکل مواجه هستند.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha