۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
۲۵ مورد از تفویض اختیارات ابلاغی وزارت اقتصاد به استان‌ها اجرایی شده است
معاون وزیر اقتصاد:

۲۵ مورد از تفویض اختیارات ابلاغی وزارت اقتصاد به استان‌ها اجرایی شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی گفت: فروردین ماه امسال ۳۵ مورد از تفویض اختیارات استانی ابلاغ شده که تاکنون ۲۵ مورد آن اجرایی شده است.

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی اعلام کرد: ۱۰ مورد از ۳۵ مورد ابلاغی برای اجرا نیازمند اصلاح سامانه‌ها و نرم افزارها بوده و مرحله دوم این تفویض اختیارات استانی و تمرکززادیی‌ها از مهرماه آغاز می‌شود.

سلمانی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل جدید و سابق امور اقتصادی و دارایی استان ایلام که به صورت وبینار برگزار شد، رشد و رونق اقتصادی را از مهمترین اولویت‌های وزارت اقتصاد و ادارات کل استان‌ها دانست و افزود: اجرای سند تحول ابلاغی دولت و مفاد آن ضرورت دارد.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: برنامه‌های راهبردی کشوری و استانی وزارتخانه ۱۷ برنامه استانی است که باید به نتیجه برسد.

سلمانی به اجرای درست و هدفمند تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکید کرد و حمایت از بنگاه‌هایی که موجب رشد اقتصادی استان می‌شوند را ضروری و دارای اهمیت برشمرد.

وی با اشاره بر لزوم توجه به واحدهای دانش بنیان ادامه داد: برای تسریع در فعالیت واحدها و بنگاه ها، یک هزار و ۳۰۰ مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده و در راستای حمایت از کسب و کارها از طریق درگاه ملی، مجوز فعالیت‌ها صادر می‌شود.

سلمانی اضافه کرد: برای مقابله با فساد دستگاه‌های اداری باید نگاه ویژه‌ای به ذی حسابان باشد چرا که آن‌ها ناظران مالی در دستگاه‌ها هستند که باید بدون هرگونه اغماض با فساد مقابله و برخورد کنند.

معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری ایلام نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال مطالبات و رفاهیات از محل فروش و واگذاری املاک استانداری پرداخت شد.

ناصر نجفی یادآور شد: باید املاک، اموال و خودروهای مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی شناسایی و برای فروش و واگذاری با هدف پرداخت رفاهیات و مطالبات بازنشستگان و نیروهای دستگاه ها، احصا و مستندسازی شوند.
وی از ذی حسابان خواست بر عملکرد بانک، اموال تملیکی و گمرک نظارت مستمر داشته باشند.

گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی *"سعید رشنوادی "* را به عنوان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام منصوب کرد.

وزیر اقتصاد در این حکم بر مواردی، چون "پیگیری و اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های اقتصادی و مالی کشور در سطح استان"، " اعمال نظارت بر امور مالی بر امور مالی و عملکرد ذیحسابان در استان"، "پیگیری بهبود مستمر محیط کسب و کار استان" و " پیگیری امور مولد سازی و دارایی‌های دولت در استان" به عنوان اولویت‌های برنامه‌ای این اداره کل تأکید کرده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha