۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
یک‌هزار و ۱۰۷ تُن عسل در استان مرکزی تولید شد
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مرکزی:

یک‌هزار و ۱۰۷ تُن عسل در استان مرکزی تولید شد

اراک - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مرکزی با اشاره به اینکه۸۰ درصد زنبورستان‌ها در مزارع استان فعالیت داشته و تنها ۲۰ درصد به خارج از استان مهاجرت کرده‌اند، گفت: یک‌هزار و ۱۰۷ تُن عسل طی سال ۹۸ در استان تولید شده است.

حمیدرضا اخوان در گفتگو با خبرنگار بازار، از تولید یک‌هزار و ۱۰۷ تن عسل طی سال ۹۸ در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر، یک‌هزار و ۴۶۷ بهره بردار با مجموع ۱۳۱هزار و ۹۶۲ کلونی مدرن در سطح استان فعالیت می‌کنند.

اخوان با بیان اینکه عمل گردافشانی توسط زنبورها، افزایش ۷۰ درصد تولید محصولات زراعی و باغی را برای باغداران به همراه داشته است، افزود: استقرار زنبورستان‌ها هیچ گونه تهدید و خسارتی برای محصولات باغی و زراعی ندارد و با توجه به فواید و اهمیت عمل گردافشانی در سطح مزارع، از کشاورزان و باغداران می خواهیم مانع از اسکان زنبورستان‌ها در اطراف مزارع و باغ ها نشوند.

وی از رشد ۶۰ درصدی تولیدات عسل و گردافشانی زنبورها در سطح مزارع استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و گفت: در فصل گردافشانی و تولید عسل، حدود ۸۰ درصد زنبورستان‌ها در سطح مزارع استان فعالیت داشته و تنها ۲۰ درصد زنبورستان ها به خارج از استان مهاجرت کرده اند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مرکزی با اشاره به آغاز فصل گردافشانی در مزارع عنوان داشت: شرایط جوی ناپایدار و افزایش بارش های بهاری در سال های اخیر تاثیر منفی بر پرواز زنبورها برای گردافشانی در سطح مزارع داشته است اما به مرور و با مساعد شدن شرایط جوی و گرمی هوا فعالیت گردافشانی زنبورها در سطح مزارع و باغ‌ها بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۶٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha