۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تا ۳.۵ درصد| رکود سنگین اقتصادی در راه است
BBVA فاش کرد؛

احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تا ۳.۵ درصد| رکود سنگین اقتصادی در راه است

بخش تحقیقاتی شرکت بزرگ سرمایه گذاری BBVA به نقل از منابع نزدیک به مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا، از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی به رقمی بین ۳.۲۵ الی ۳.۵ درصد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، علیرغم افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا که به میزان ۰.۷۵ درصد توسط فدرال رزرو و در جریان برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون بازار آزاد فدرال به تصویب رسید، ظاهرا روند ادامه افزایش نرخ بهره همچنان ادامه خواهد یافت.

فدرال رزرو تاکید کرد که ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی، امری کاملا ضروری بوده و تنها راه جلوگیری از افزایش نرخ تورم همین است.

بر همین اساس، بخش تحقیقاتی شرکت بزرگ سرمایه گذاری BBVA به نقل از منابع نزدیک به مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا، از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی به رقمی بین ۳.۲۵ الی ۳.۵ درصد تا پایان سال جاری میلادی خبر داده که می تواند رکودی مرگبار را برای صنایع و بورس های آمریکایی به همراه داشته باشد.

این شرکت بزرگ سرمایه گذاری همچنین تاکید کرده که ظاهرا فدرال رزرو قصد دارد یک نرخ ۵۰ واحد را برای ماه سپتامبر و دو مرحله افزایش نرخ ۲۵ واحدی را برای ماه های نوامبر و دسامبر سال جاری اعمال نماید.

در بیانیه ای که از سوی شرکت مذکور صادر شده، آمده است: ما همچنان انتظار داریم که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ به اوج خود در نقطه ای بین ۳.۷۵ الی ۴.۰۰ درصد در نیمه دوم سال آینده برسد و پیش‌بینی ما این است که تورم اصلی همچنان نشانه‌هایی از چسبندگی را در آن زمان نشان دهد. با این حال، مسیر سیاست پولی در سال ۲۰۲۳ و پس از آن بسیار نامشخص تر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: افزایش احتمال رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳، کار فدرال رزرو را چالش برانگیزتر خواهد کرد. عدم قطعیت در مورد اقدامات فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت؛ اما در حال حاضر، محتمل ترین سناریو همچنان این است که فدرال رزرو باید به مجموعه ای از افزایش نرخ های بیشتر بانکی ادامه دهد.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha