۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
۱۷۹ طرح در همدان تصویب شد| تکمیل پروژه انتقال آب به همدان تا ۲ ماه دیگر
رئیسی:

۱۷۹ طرح در همدان تصویب شد| تکمیل پروژه انتقال آب به همدان تا ۲ ماه دیگر

همدان - رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۷۹ طرح در همدان تصویب شد، گفت: قول دادیم طی مدت دو ماه آینده آب به همدان برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در خصوص مشکل آب همدان بابیان اینکه حل مشکل آب استان و شهر همدان را از ابتدای دولت پیگیری کردم و استاندار نیز آن را اولویت قرار داد، گفت: قریب به ۱۷ سال پروژه آبرسانی به همدان روی زمین مانده بود اما در چند ماه اخیر آن را جزو مسائل اصلی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه همدان خطه کشاورزی است اما می‌تواند معدنی و کشاورزی باشد به ویژه اینکه اقتصاد روستا نیز باید فعال شود، عنوان کرد: نباید مردم روستاها به حواشی شهر مهاجرت کنند و باید کشاورزی در روستا مقرون صرفه باشد تا مردم در آن جا ماندگار شوند.

رئیسی مدیریت منابع آبی رو مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اصلاح تغییر الگوی کشت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه راهکاری برای حل مشکل مسکن گران در همدان دارد، گفت: تامین مسکن نیاز جدی کشور است و هر سال باید تا مرز یک‌میلیون واحد مسکن ساخته می‌شد بنابراین عقب ماندگی جدی در مسکن داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مصوبه قانونی کشور ساخت یک‌میلیون واحد مسکن در سال در کشور است و باید انجام شود، عنوان کرد: به میزان قابل توجهی زمین در کشور تامین شده است.

مسکن و شهرسازی زمین و تسهیلات و مصالح در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد
وی با بیان اینکه ساخت مسکن در همدان شروع شده است، افزود: پیشنهاد می‌دهم مسکن و شهرسازی زمین و تسهیلات و مصالح در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد تا جهشی در این حوزه صورت گیرد.‌

رئیس جمهور با تاکید به اینکه در حوزه مسکن همدان مانند آب اقدام جهشی انجام شده است، گفت: قول دادیم در مدت دو ماه آینده آب به همدان برسد و در خصوص مسکن هم با کمک مردم و تعاونی‌ها می‌توان مشکل را حل کرد.

وی افزود: ۱۷۹ طرح در همدان تصویب شده که ۳۵ طرح در حوزه زیربنایی، ۲۵ بهداشت و درمان، ۳۳ طرح در حوزه اشتغال، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی و گردشگری و دو طرح در حوزه معدن است.

رئیسی تکمیل سد خرمرود و مجتمع‌های آبرسانی، تکمیل پست‌های برق، تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، تکمیل بیمارستان اکباتان و بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن و مرکز جامع سرطان را از مصوبات اعلام کرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha