۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
طغیان رودخانه آب ۱۷ روستای سِندِرک میناب را قطع کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

طغیان رودخانه آب ۱۷ روستای سِندِرک میناب را قطع کرد

بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طغیان رودخانه در بخش سندرک موجب قطع آب ۱۷ روستای این بخش شد که عوامل فنی برای رفع مشکل در محل حضور دارند.

به گزارش بازار، مهرداد حسن‌زاده بیان داشت: تأسیسات آب در بستر رودخانه قرار گرفته و همین مسأله موجب شده عوامل فنی تا زمان فروکش کردن آب به آن دسترسی نداشته باشند.

وی ادامه داد: آبرسانی سیار به این روستاها درحال انجام بوده تا هیچ خانواری بدون آب نماند. برق همه روستاها و شهرهای این استان وصل بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مسیر ۱۷ روستا مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مسیر دسترسی ۱۷ روستا در این استان به علت طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود است که با فروکش کردن آب این مسأله حل می‌شود. همچنین شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه بدون مشکل بوده و ارتباط پایدار در هرمزگان وجود دارد.

حسن زاده در تشریح آخرین وضعیت تأثیر استان از بارش‌های سامانه مونسونی افزود: عوامل فنی راهداری برای بازگشایی مسیر ۱۷ روستای دیگر هرمزگان نیز در حال تلاش هستند و همچنین برای محور بندرخمیر-بندرلنگه نیز مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام این خبر که محور جاسک به بشاگرد به علت طغیان رودخانه شریفی همچنان مسدود است، عنوان‌کرد: عوامل راهداری استان در تلاش هستند تا بازگشایی کامل این محور، مسیر جایگزین در نظر بگیرند.

حسن‌زاده تاکیدکرد: با آماده باش عوامل فنی شرکت توزیع برق استان خوشبختانه در بحث برق‌رسانی به روستاها مشکل خاصی نداشته‌ایم و قطعی‌ها و خساراتی که به شبکه برق وارد شده است با حضور به موقع پرسنل اداره برق رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به بارندگی‌های روز گذشته در شرق استان عملیات آب‌رسانی سیار از دقایق اولیه قطع آب آشامیدنی روستاهای بخش سندرک شهرستان میناب در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه تأسیسات آبرسانی این روستاها در بستر رودخانه قرار گرفته است تا زمانی که سیلاب فروکش نکند امکان وصل‌کردن آب وجود ندارد اما نیروهای فنی شرکت آب وفاضلاب در منطقه به صورت آماده باش حضور دارند تا به محض فروکش‌کردن رودخانه کار اصلاح و بهسازی تأسیسات را انجام دهند.

وی بارش‌های سیلابی در هیچ گونه صدمه جانی و مصدومیت نداشته است، خاطرنشان کرد: همه مدیران و نیروهای امدادی و فنی دستگاه‌های اجرایی مسؤول همچنان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و از مردم نیز درخواست داریم که توصیه‌های ایمنی و هشدارها را جدی بگیرند.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha