۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
پگاه خوزستان به عنوان برند ملی انتخاب شد| صرفه جویی با حرکت بر مدار دانش بنیان
مدیرعامل پگاه خوزستان:

پگاه خوزستان به عنوان برند ملی انتخاب شد| صرفه جویی با حرکت بر مدار دانش بنیان

اهواز- طالبی، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان گفت: تولید شرکت پگاه خوزستان از نظر کیفیت برتر شناخته شده و به عنوان یک برند ملی انتخاب شد.

مهدی طالبی در در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی در تناژ تولیدی این شرکت طی سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته، اظهار کرد: با تلاش کارکنان مجموعه پگاه خوزستان کیفیت محصولات لبنی این شرکت روز به روز در حال افزایش بوده که افزایش تناژ تولید گواه این مطلب است.

وی گفت: در حالی سال گذشته خط تولید آبمیوه تنها با یک طعم انگور در پگاه خوزستان راه‌اندازی شد که امسال شاهد راه‌اندازی خط تولید با چندین طعم آبمیوه با طعم‌های هلو، استوایی، کلاسیک و لیموناد در این شرکت هستیم.

مدیرعامل پگاه خوزستان از افزایش خطوط تولید در آینده نزدیک در این شرکت خبر داد و گفت: در برنامه داریم تا خطوط تولید آب آشامیدنی، آبمیوه‌ و پنیر را در این شرکت راه‌اندازی و افزایش بدهیم.

افزایش تولید پنیر
طالبی ادامه داد: خط تولید بطری‌های پلاستیکی مورد نیاز این شرکت را در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد. با راه‌اندازی این خط تولید در شرکت هزینه‌های شرکت می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه آبمیوه تولید پگاه خوزستان نیز دارای برند ملی است عنوان کرد: چندین محصول تولید پگاه خوزستان از جمله پنیرهای ۸۰۰ و ۱۰۰ گرمی، آبمیوه و نیز شیر گاومیش تولید پگاه خوزستان به عنوان برند ملی انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل پگاه خوزستان در ادامه به افزایش تولید پنیر در این شرکت از ۱۸۰ تن در سال گذشته به ۲۸۰ تن اشاره کرد و توضیح داد: تولید پنیر در پگاه خوزستان از ۲۸۰ تن در ماه نیز فراتر رفته است که بیانگر مشتری پسند بودن این نوع محصول در بازار کشور و استان خوزستان است.

خروج از زیان دهی
طالبی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده از سوی شرکت صنایع شیر ایران، پنیر تولید شرکت پگاه خوزستان از نظر کیفیت نه تنها در میان دیگر شرکت های زیر مجموعه صنایع شیر ایران بلکه در میان شرکت‌های رقیب نیز برتر شناخته شده و به عنوان یک برند ملی انتخاب شد.

وی ادامه داد: کسب این جایگاه از سوی پگاه خوزستان نشان دهنده دانش و تخصص بالای پرسنل پگاه خوزستان در زمینه تولید محصولات لبنی به ویژه پنیر است که سبب شد پنیر تولید شرکت پگاه خوزستان به عنوان یک نوع پنیر درجه یک در کشور شناخته شده و انتخاب شود.

مدیرعامل پگاه خوزستان با تشریح عملکرد مالی این شرکت طی سه ماهه نخست امسال گفت: این شرکت بعد از ۷ سال با خروج از زیادن دهی اینک به سود دهی رسیده است .

رشد ۴۰ درصدی فروش
طالبی بیان کرد: پگاه خوزستان که در سه ماهه نخست سال گذشته رقمی معادل ۴ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان زیان داشت در سه ماهه نخست امسال به سوددهی معادل ۵ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان رسید که افتخاری برای کارکنان این مجموعه است.

طالبی میزان افزایش از نظر حجم کل فروش در پگاه خوزستان را طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ معادل ۴۴ درصد اعلام کرد و گفت: در این مدت همچنین میزان فروش ناخالص پگاه خوزستان ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ضمن اینکه در زمینه صادرات محصولات به سایر کشورها نیز طی سه ماه اول امسال ۴۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل پگاه خوزستان همچنین رقم تولید انواع محصولات لبنی طی سه ماهه نخست امسال در این شرکت را ۷ هزار و ۷۴۴ تن عنوان کرد و گفت: دستیابی به این میزان تولید باعث افزایش سوددهی شرکت و افزایش حاشیه سود در پگاه خوزستان شده است.

افزایش تولید آب میوه
طالبی افزایش ۱۹۸درصدی در تولید خامه طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ را افتخاری دیگر برای کارکنان این مجموعه دانست و گفت: تولید آبمیوه در پگاه خوزستان از ۷۶۲ تن در سال گذشته به یک هزار و ۱۰۸ تن افزایش یافته است که رشدی معادل ۴۵ درصد را نشان می دهد.

وی همچنین به تحقق ۸۵ درصدی بودجه امسال در شرکت پگاه اشاره کرد و گفت: میزان فروش محصولات در پگاه خوزستان در این مدت از رقم ۷۰ میلیارد تومان نیز فراتر رفته است.

مدیرعامل پگاه خوزستان در این نشست به موفقیت پگاه خوزستان در زمینه تولید مبدل‌های uht در خط استریل در این شرکت اشاره کرد و گفت: این موفقیت که حاصل تلاش مجموعه کارکنان این شرکت است بیش از یک میلیارد تومان برای پگاه خوزستان صرفه جویی داشته ضمن اینکه در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان نیز یک موفقیت به شمار می‌رود.

بازسازی در حال انجام است
طالبی ابراز امیدواری کرد: این موفقیت برای نخستین بار در شرکت صنایع شیر ایران نصیب پگاه خوزستان شد.

وی به نحوه‌ جذب نیرو در این شرکت اشاره کرد و گفت: جذب نیرو در این شرکت از طریق اداره کار انجام می‌شود مثلا در ماه‌های اخیر تعدادی نیرو که نیاز داشتیم طی درخواستی از اداره کار این افراد مورد نیاز معرفی و جذب شدند. همه نیروهای جذب شده نیروی حجمی و پیمانکاری هستند که در خطوط تولید مشغول به کار هستند.

مدیرعامل پگاه خوزستان با اشاره به اورهال خط تولید پگاه خوزستان توضیح داد: علاوه بر شتاب بخشی روند تولید همراه با افزایش کیفیت محصولات لبنی در پگاه خوزستان طی امسال، عملیات بازسازی زیرساخت‌های این شرکت نیز به دست کارشناسان و مهندسان این شرکت در حال انجام است.

طالبی در پایان از حمایت‌های مدیرعامل صنایع شیر و ریاست هیئت مدیره صنایع شیر و معاونین و مدیران صنایع شیر و همچنین حمایت‌ها و کمک‌های نماینده شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان شوش در روند رو به رشد و توسعه شرکت پگاه خوزستان تقدیر و تشکر کردند.

پگاه خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات لبنی در جنوب غرب کشور هم اکنون بیش از ۷۰ نوع محصول روانه بازار مصرف می کند.

این شرکت همچنین در زمینه صادرات محصولات لبنی به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس نیز به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته به طوریکه برند پگاه خوزستان در کشور عراق و سایر کشورهای همسایه به عنوان یک برند با کیفیت و استاندارد مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha