۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
دوره آزمون و خطا گذشته است| لزوم پیگیری جدی مصوبات سفر توسط مدیران
رئیسی:

دوره آزمون و خطا گذشته است| لزوم پیگیری جدی مصوبات سفر توسط مدیران

همدان - رئیس جمهور با بیان اینکه باید آزمون و خطا را کنار گذاشت زیرا دوره آن گذشته است، گفت: عدالت اداری باید توسط مدیران کارآمد و تحول‌خواه اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شورای اداری استان همدان عصر پنج شنبه با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه امیدواریم برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات استان همدان در جلسه امروز تصمیمات خوب و امیدبخشی برای مردم بگیریم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای استان همدان شده که قابل تقدیراست.

وی بابیان اینکه برای خدمت به مردم حرکت جهادی و جهشی نیاز است، بیان کرد: پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع باید مد نظر تمام مسئولان باشد.

اگر عدالت وجود نداشته باشد مردم طعم شیرین خدمت را نخواهند چشید بنابراین باید قانون عادلانه اجرا شود و داوری و قضاوت عادلانه باشد

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی باید به عدالت توجه داشت، گفت: اگر عدالت وجود نداشته باشد مردم طعم شیرین خدمت را نخواهند چشید بنابراین باید قانون عادلانه اجرا شود و داوری و قضاوت عادلانه باشد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه باید آزمون و خطا را کنار گذاشت زیرا دوره آن گذشته است، گفت: باید جذب، ارتقای سازمانی و پرداخت‌ها در سازمان ها بر اساس عدالت و به دور از هرگونه بروکراسی اداری، پارتی‌بازی و یا با جملاتی چون «من زنگ می‌زنم درست می‌شود»، باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت اداری باید توسط مدیران کارآمد و تحول‌خواه اتفاق بیفتد، تاکید کرد: افرادی که چنین نیستند باید کنار گذاشته شوند.

وی به مشکل کم آبی و تعلل در اجرای طرح آبرسانی به همدان اشاره کرد و افزود: طی ۱۷ سال گذشته باید مشکل آب همدان حل می شد اما این اتفاق نیفتاده ولی طی ۱۷ ماه اخیر با جدیت کار شد و باید دوماهه کار به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه مشکلات زمین‌های اوقافی کبودراهنگ پیگیری می‌شود، گفت: باید طرحی دراندازیم و کاری متفاوت انجام دهیم.

با وجود تحریم و تهدید در حوزه هسته‌ای و نظامی اما در صنایع نظامی و هسته ای پیشرفت کرده‌ایم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در پایگاه نوژه همدان کارهای مهمی انجام شده است، گفت: با وجود تحریم و تهدید در حوزه هسته‌ای و نظامی اما در صنایع نظامی و هسته ای پیشرفت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال باید تولید را در کشور رونق دهیم از احیای ۸۰ واحد تولیدی در همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: زیرساخت‌هایی در استان همدان موجود است که باید از آن استفاده شود.

رئیسی با اشاره به اینکه بیکاری در استان همدان نباید خانواده‌ها را نگران کند، عنوان کرد: اشتغال در کشور باید جدی گرفته شود ضمن اینکه توجه به شعار سال از ماموریت‌های اصلی ماست.

راه اندازی صنایع تبدیلی برای استان همدان ضروری است
وی در ادامه با تاکید بر اینکه راه اندازی صنایع تبدیلی برای استان همدان ضروری است، افزود: پروژه هایی که ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش رفته در اولویت سامان هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی جاده‌ها حادثه‌آفرین است و باید مشکل نقاط حادثه‌خیز را حل کرد، گفت: اقتصاد دیجیتال، کشاورزی و گردشگری نیز می‌تواند فعال باشد ضمن اینکه درخواستم از مدیران کار تحولی و جهشی در استان و پیگیری جدی مصوبات سفر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بابیان اینکه در کبودراهنگ، تکمیل جاده‌های مواصلاتی بسیار مهم است، گفت: دو مسیر بسیار مهم جاده «خلعت‌آباد» و «قیدار» باید دوبانده شود تا فوتی‌ها کاهش یابد و این دو در ردیف بودجه قرار دارند.

محمدمهدی اسماعیلی بااشاره به وضعیت زمین‌های اوقافی شهرستان کبودرآهنگ، افزود: این مسأله سال‌ها مردم این منطقه را آزار می‌دهد که اگر برطرف شود، خبر خوبی است.

میزان اعتباراتی که دولت به پروژه‌های استان همدان داده در ۳۰ استان رتبه دوم را به لحاظ حجم و میزان عدد دارد

وی با بیان اینکه میزان اعتباراتی که دولت به پروژه‌های استان همدان داده در ۳۰ استان رتبه دوم را به لحاظ حجم و میزان عدد دارد، عنوان کرد: ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافت تا به تقاضای تکمیل کتابخانه‌ها پاسخ دهیم.

وی از تکمیل مجتمع‎‌های فرهنگی هنری و موزه‌ هنرهای معاصر نیز خبر داد و گفت: اعتبارات لازم برای به نتیجه رسیدن این پروژه ها لحاظ می شود.

وزیر نیرو نیز با بیان اینکه میانگین بارش درازمدت استان همدان ۳۴۷ میلی متر است، اظهار کرد: در سال جاری ۳۳ درصد کاهش را نسبت به درازمدت و ۱۵ درصد نسبت به خشکسالی در گذشته داشتیم که در ۴۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه استان همدان نیز دو سال خشکسالی را تجربه کرده و امیدواریم شاهد بارش در سال جاری باشیم، افزود: در حوزه آبرسانی شهری و روستایی پنج طرح داریم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ۱۸ طرح با سه هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است از تصویب احداث نیروگاه ملایر خبر داد و با اشاره به اینکه آبرسانی به ۶۰ روستا را پیش‌بینی کرده بودیم که به ۲۵۰ روستا ارتقا یافت، گفت: امسال چند طرح به اجرا می‌رسد.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قرار گرفته و در این راستا بیش از ۸۰ واحد از ۲۰۰ واحد راکد در استان همدان به چرخه تولید بازگشته است، گفت: همدان سی‌امین استان از نظر تورم در کشور است.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به تعهد اشتغال سالانه ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل در استان همدان گفت: بعد از دستور رئیس جمهور تلاش خود برای رساندن به مرز ۴۰ هزار شغل به کار خواهیم بست.

چالش مهم و حیاتی دیگری که از شروع کار دولت سیزدهم با قوت آن را دنبال کرده ایم و تا امروز نیز به نتایج مطلوبی دست یافتیم، پروژه آب رسانی بین حوضه‌ای به شهر همدان است

وی با یادآوری اینکه چالش مهم و حیاتی دیگری که از شروع کار دولت سیزدهم با قوت آن را دنبال کرده ایم و تا امروز نیز به نتایج مطلوبی دست یافتیم، پروژه آب رسانی بین حوضه‌ای به شهر همدان است، عنوان کرد: این طرح مهم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ به استان همدان است که ۱۷ سال که از آن می‌گذرد،.

استاندار همدان بابیان اینکه تا زمان آغاز به کار دولت فعلی پروژه تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با دستور رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و همت وزیر نیرو و مدیران در بخش‌های مختلف اجرای طرح پیشرفت‌ چشمگیری داشته است، گفت: طی چند ماه اخیر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد.

سفرها نه تنها خوب است بلکه ضرورت دارد
امام جمعه همدان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز واقعا به شخصه قانع شدم سفرها نه تنها خوب است بلکه ضرورت دارد و این ارتباطات، مردمی بودن دولت را به معنای واقعی نشان می‌دهد، گفت: باید این سفرها در شهرستان‌ها نیز برقرار باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه همدان آن طور باید رشد پیدا نکرده و باید در زمینه کشاورزی به این استان توجه ویژه شود در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن عنوان کرد: دولت باید در این زمینه حمایت خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این سفرها به استان همدان استمرار باشد و شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم، خواستار توجه به این موضوع شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در کشور دارد و باید به آن توجه شود.

گاهی وقت‌ها شما سیلی‌های اقتصادی را تحمل می‌کنید تا در آینده به مردم آسیب نرسد؛ مجلس نیز پشت سر شما ایستاده و موفقیت نزدیک شما را می‌بینم

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه دولت سیزدهم مردمی است خطاب به رئیس جمهور گفت: گاهی وقت‌ها شما سیلی‌های اقتصادی را تحمل می‌کنید تا در آینده به مردم آسیب نرسد؛ مجلس نیز پشت سر شما ایستاده و موفقیت نزدیک شما را می‌بینم و مردم طعم شیرین مدیریت شما را خواهند چشید.

وی با بیان اینکه مشکل مسکن در کشور وجود دارد و اقشار پایین جامعه توانایی پرداخت پیش پرداخت ساخت مسکن را ندارند که باید در این زمینه حمایت شود، گفت: باید در استان همدان ۱۰۰ هزار واحد مسکن ایجاد شود.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس نیز با بیان اینکه گرانی لحظه‌ای و افسارگسیخته، سفره کارگران و حقوق بگیران را کوچک کرده است، گفت: حل این مشکل نیازمند توجه خاص به اقشار ضعیف است.

حسن لطفی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی اولویت با تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است اما در شهرستان‌های محروم استان همدان پروژه‌ای شروع نشده که تکمیل شود، گفت: پیوست عدالت‌محوری در سفر استانی مدنظر باشد تا به شهرستان‌هایی که پروژه ندارند، توجه شود.

تقاضای ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای همه شهرستان‌ها
وی با بیان اینکه فرمانداران دستشان خالی است بنابراین تقاضای ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای همه شهرستان‌ها را دارم، گفت: برای هر شهرستان ۵۰ میلیارد تومان در نظر بگیرید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بیکاری و کشاورزی شکننده مشکلات اساسی استان و شهر اسدآباد است، گفت: اسدآباد از نظر اشتغال گرفتار است.

کیومرث سرمدی گفت: وجود چهار هزار جوان بیکار، تعطیلی دو ابرپروژه مهم و تکمیل نبودن پروژه کنارگذر اسدآباد نیازمند چاره اندیشی است.

وی تاکید کرد: احداث تونل گردنه اسدآباد به عنوان راه ارتباطی غرب کشور ضروری است ضمن اینکه مطالعه اولیه آن با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

ساعت‌ها قطعی آب داریم و شرمنده مردم هستیم و کشاورزان به دلیل خشکسالی و نبود صنایع تبدیلی با مشکلات بسیاری مواجه هستند

سرمدی با اشاره به اینکه حوزه آب شرب اسدآباد مشکل دارد، گفت: ساعت‌ها قطعی آب داریم و شرمنده مردم هستیم و کشاورزان به دلیل خشکسالی و نبود صنایع تبدیلی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کامیون‌داران اسدآباد توان نوسازی ناوگان خود را ندارند، عنوان کرد: اسدآباد تنها یک مرکز درمانی و یک بیمارستان دارد.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha