۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
نیروگاه ها استفاده از آب های غیرمتعارف را هدف گذاری کنند
وزیر نیرو:

نیروگاه ها استفاده از آب های غیرمتعارف را هدف گذاری کنند

همدان - وزیر نیرو با بیان اینکه برخی نیروگاه‌های کشور در تامین برق از آب چاه استفاده می کنند، گفت: باید به سمتی برویم که از آب‌های غیرمتعارف برای این منظور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی اکبر محرابیان در بازدید از پروژه نیروگاه مفتح روند اجرای پروژه‌های این نیروگاه را مثبت و اثربخش دانست و افزود: امیدواریم مدیران این نیروگاه در شرایط موجود با تلاش فراوان تجهیزات مورد نیاز را برای سال‌های آتی ارتقا دهند.

وزیر نیرو نیروگاه شهید مفتح را از نیروگاه‌های مطمئن کشور دانست و یادآور شد: این نیروگاه در کنترل فرکانس و پایداری شبکه نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح عنوان کرد: با تامین آب یکی از مشکلات این نیروگاه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

محرابیان اضافه کرد: مصرف فراوان آب چاه‌ها توسط نیروگاه مفتح طی سال‌های گذشته از معضلات و مشکلات استان همدان بود که امروز این مشکل برطرف شده و طرح انتقال پساب فاضلاب به خوبی اجرایی شده است، اضافه کرد: با اجرای خط انتقال پساب به عنوان آب مصرفی این ‌نیروگاه‌، از مصرف آب چاه‌ها جلوگیری شده است.

وزیر نیرو بر بهره‌وری از آب‌های غیرمتعارف تاکید و یادآور شد: اکنون در دیگر نیروگاه‌ها از آب چاه استفاده می‌شود که باید به سمتی برویم که از آب‌های غیرمتعارف برای این منظور استفاده کنیم.

وی احداث برج خشک در نیروگاه شهید مفتح را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با احداث کامل برج خشک در این نیروگاه مصرف آب حدود ۹۵ درصد کاهش می‌یابد که امیدواریم این پروژه پیگیری شده و در دستور کار مدیران این مجموعه قرار گیرد.

برج‌های خشک، مصرف آب نیروگاه را به میزان چهار میلیون مترمکعب در سال کاهش می‌دهد
وی با بیان اینکه برج‌های خشک، مصرف آب نیروگاه را به میزان چهار میلیون مترمکعب در سال کاهش می‌دهد بیان کرد: با انجام فاز دوم این پروژه به صنایع استان، کشاورزی و معیشت مردم کمک می شود.

وی با اشاره به احداث برج در نیروگاه شهید مفتح و تاثیر آن در صرفه جویی در مصرف آب یادآور شد: پیش بینی شده دو برج در نیروگاه احداث شود که یک برج خشک آن به مرحله بهره‌برداری رسیده و برج دوم هم توسط پیمانکار شرکت منطقه‌ای در حال احداث است که امیدواریم در حداقل زمان شاهد بهره‌برداری آن باشیم که مجموعه با احداث این دو برج ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف آب نیروگاه کاهش خواهد یافت.

محرابیان با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های حرارتی از وجود ۱۳۹ نیروگاه حرارتی در کشور خبر داد و بیان کرد: در کنار این نیروگاه‌های حرارتی تعدادی نیروگاه تجدیدپذیر وجود دارد که کارکنان این نیروگاه‌ها امسال جهادی عمل کردند تا نیروگاه‌های کشور بتوانند با حداکثر ظرفیت، برق کامل و لازم را برای شبکه تامین کنند.

وی با تحسین اقدامات صورت گرفته به منظور تامین برق پایدار اضافه کرد: کارکنان صنعت برق با اقدامی جهادگونه بعضا در تعمیرات نیروگاه‌ها که به علت فنی نیاز به تعمیرات اضطراری داشتند در حداقل زمان و در شرایط سخت آب و هوایی و شرایط سخت محیطی با تلاش و فعالیت خود توانستد نیروگاه‌ها را وارد مدار کنند که جای تقدیر دارد.

علی اکبر محرابیان همچنین به شهرستان فامنین سفر کرد و در جمع خبرنگاران در ارزیابی سفر خود به این استان اظهار کرد: در سی‌امین سفر استانی رئیس جمهور به استان‌ها این بار در خدمت مردم استان همدان بودیم و بنده به عنوان خدمتگزار با حضور در شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین از برخی پروژه‌ها بازدید داشتم.

وی با اشاره به برنامه دیدارهای مردمی صورت گرفته در این حاشیه این سفر عنوان کرد: در دیدارهای مردمی و چهره به چهره صورت گرفته برخی مردم به نمایندگی از مردم منطقه نقطه نظرات، مشکلات، انتظارت و مطالبات خود را بیان کردند که اقدامات لازم به منظور رفع آنها در نظر گرفته شد.

وزیر نیرو به بازدیدهای صورت گرفته از آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌ تمام و در دست اقدام صنعت ‌آب و برق و مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در شهرستان فامنین اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان پروژه‌های خوبی در دست اقدام است که امیدواریم هرچه زودتر درراستای خدمت هرچه بیشتر به مردم به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی تامین برق پایدار طی ماه‌های گذشته را حماسه و اقدامی جهادی دانست و تاکید کرد: امسال کارکنان صنعت برق کشور به منظور تامین برق پایدار و رضایتمندی مردم تلاش بسیار داشتند و با اقدامی جهادی حماسه آفریدند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 

کد خبر: ۱۶۴٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha