۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
پیش بینی دوهزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی همدان
وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد:

پیش بینی دوهزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی همدان

همدان - وزیر جهادکشاورزی از پیش بینی دوهزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی همدان خبر داد و گفت: ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران کشور توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان همدان حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این اعتبار در بخش آبیاری های نوین، کشاورزی، زیرساخت های شهرک های کشاورزی، باغبانی، مرمت قنوات، عشایر و آبزی پروری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید طرح فراز به طور کامل در تمام باغات ملایر اجرا شود، عنوان کرد: در سطح کشور در زمینه «باغات مادر» دچار ضعف هستیم بنابراین باید در ملایر نیز همچون سایر نقاط کشور اقدامات راهبردی صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما در حوزه بهره‌وری زنجیره انگور باید کارهای زیربنایی و راهبردی انجام دهیم، افزود: بیشترین قنوات استان همدان در شهرستان ملایر قرار دارد در همین زمینه اعتبارات خوبی به شهرستان اختصاص دادیم.

وی همچنین با بیان اینکه در سال جاری ۹ میلیون تن ذرت وارد کشور شده که با افزایش تولید خوراک دام این میزان کاهش خواهد داشت، عنوان کرد: خرید گندم نیاز بر مازاد کشاورزان ادامه دارد و پیش بینی ما این است که میزان خرید گندم از کشاورزان به هفت میلیون تن خواهد رسید.

ساداتی‌نژاد گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha