۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
قطار تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

قطار تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود

صالحی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: قطار مسافری تهران - خرمشهر - شلمچه - بصره - کربلا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: بالغ بر ۳۲ کیلومتر این مسیر فاقد ریل است، که مسافران به طور موقت به‌ صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار، و از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس از بصره به کربلای معلا منتقل می‌شوند.

وی گفت: تسهیل تردد زایرانی که از خطوط ریلی استفاده می‌کنند در دستور کار قرار دارد و در سفر امروز به عراق تلاش می‌کنیم تا تفاهم لازم برای تسهیل از سوی طرف عراقی نیز اعمال شود.

وی افزود: با راه اندازی خط ترکیبی زایران عراقی هم می‌توانند از طریق راه‌آهن به قم به مشهد متصل شوند و با این اقدام علاوه جابجایی مسافر امکان انتقال بار به عراق نیز فراهم خواهد شد.

صالحی گفت:با تاکید رییس جمهور احداث خط ریلی شلمچه - بصره در طول ماه‌های گذشته و به ویژه پس از دیدار با نخست وزیر عراق در ۲ هفته گذشته در سفر به تهران، در دستور کار قرار دارد و در سفر امروز خود نیز مسیر ریلی بصره به کربلا مورد بررسی میدانی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت پیگیری احداث راه آهن شلمچه - بصره به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع در دست بررسی است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: مسیر ریلی شلمچه - بصره نیاز به مین‌روبی، تملک زمین و احداث پل بر روی رودخانه اروند دارد تا خط ریلی به ایستگاه بصره برسد.

وی گفت: مطالعات جداگانه‌ای برای هر موضوع انجام شده و موانعی بر سر راه است که در چند ماه گذشته گام به گام در حال برطرف ساختن آن هستیم، امیدواریم با کاهش موانع، احداث خط آهن شلمچه به بصره درآینده نزدیک آغاز شود.

صالحی ادامه داد: در ایام اربعین، ظرفیت صندلی قطارهای که از مشهد و تهران به سمت خرمشهر حرکت می‌کنند ۲ برابر افزایش خواهد یافت و با توجه به پیش بینی سفر سه تا پنج میلیون زایر، قطار خرمشهر تا شلمچه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهدکرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha