۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
تدوین استاندارد ملی الزامات اتصال مزارع رمز ارز به شبکه برق

تدوین استاندارد ملی الزامات اتصال مزارع رمز ارز به شبکه برق

با توجه به اهمیت تدوین استانداردهای تجهیزات استخراج رمزارزها، استاندارد ملی الزامات اتصال مزارع ماینر به شبکه برق با مشارکت وزارت نیرو و متخصصان و صاحب نظران این حوزه، تدوین شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی استاندارد، نظر به اهمیت تدوین استانداردهای تجهیزات استخراج رمزارزها (ماینرها) و به طور خاص در ارتباط با استانداردسازی مزارع ماینر و نیز در راستای تحقق تبصره ۳ ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، استاندارد ملی با عنوان «تجهیزات استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها (ماینرها) - حدود انتشار پدیده‌های کیفیت توان الکتریکی برای فرایند استخراج رمزارز- قسمت ۲: الزامات اتصال مزارع ماینر به شبکه برق» با مشارکت وزارت نیرو و متخصصان و صاحب نظران این حوزه به تصویب رسید.

استاندارد ملی الزامات اتصال مزارع رمز ارز به شبکه برق با مدنظر قرار دادن استانداردهای بین المللی و ملی و اسناد بالادستی در زمینه الزامات کیفیت توان اتصال انواع بارها به سطوح مختلف ولتاژی سیستم قدرت و با لحاظ کردن شرایط خاص شبکه برق ایران و مزارع ماینر، تهیه و تدوین شده است.

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات حدود انتشار پدیده‌های کیفیت توان (شامل تخطی ولتاژ تغذیه از محدوده مجاز، هارمونیک ولتاژ، هارمونیک میانی ولتاژ، فلیکر ولتاژ و عدم تعادل ولتاژ) برای اتصال مازارع ماینر به شبکه برق است. این الزامات شامل الزامات کیفیت توان مربوط به مطالعات قبل از احداث و برق دارشدن مزرعه ماینر و الزامات کیفیت توان مربوط به برق دارشدن مزرعه ماینر هستند.

این استاندارد برای اتصال مزار ماینر به شبکه‌های برق فشار ضعیف (۲۳۰ ولت تک فاز یا ۴۰۰ ولت سه فاز)، فشار متوسط (۱۱، ۲۰ و ۳۳ کیلوولت سه فاز)، فشار قوی (۶۳، ۶۶، ۱۳۲ یا ۲۳۰ کیلوولت سه فاز) و فوق فشار قوی (۴۰۰ کیلو ولت سه فاز) کاربرد دارد.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha