۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
لزوم مشهود کردن ارتقای کیفیت خودرو برای مردم
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

لزوم مشهود کردن ارتقای کیفیت خودرو برای مردم

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتقای کیفیت در صنعت خودرو در کیفیت خودروهای تولیدی تا پایان سال برای مردم مشهود می‌شود.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت خودروها گفت: کیفیت خودروها به تدریج اصلاح و بهبود می‌یابد و امیدواریم تا پایان سال ارتقای کیفیت در صنعت خودرو در کیفیت خودروهای تولیدی برای مردم مشهود شود.

وی ادامه داد:خودروسازان بزرگ کشور از اوایل امسال تا کنون بالای ۹۰ درصد خودروهای تولیدی خود را کامل تولید کرده اند و خودروی ناقصی نداشته اند و در این راستا ایران خودرو به طور مشخص از اول خرداد ۱۴۰۱ تا امروز هر خودرویی را که وارد خط تولید کرده است به صورت کامل از خط تولید بیرون آورده است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت خودروسازی سایپا هم بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد این اتفاق افتاده و خودروی ناقصی تولید نشده است که این امر به معنای ارتقای کیفیت است.

وی توضیح داد:وقتی خودرو از خط تولید بیرون می‌آید و ناقص وارد پارکینگ می‌شود، ۵ تا ۶ ماه در آنجا می‌ماند و دوباره وارد خط تولید می‌شود حتماً کیفیت آن افت می‌کند و در حال حاضر اتفاقاتی که در مورد کیفیت خودرو رخ داده است، تولید نشدن خودروهای ناقص است که در آذر و دی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ‌ها بود؛ در حال حاضر به ۲۲ هزار دستگاه رسیده و تا آخر مرداد و اوایل شهریور ماه به صفر و نزدیک صفر خواهد رسید.

آقای فاطمی امین افزود:گام‌هایی برای ارتقای کیفیت خودروها برداشته شده، اما ممکن است در حال حاضر برای مردم واضح نباشد که البته به معنای آن نیست که اقداماتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد انجام نشده و خودروسازان کاری در جهت ارتقای کیفیت تولیدات انجام نمی‌دهند، با اقداماتی که امسال صورت گرفته به تدریج ارتقای کیفیت خودروها برای مردم آشکار می‌شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha